Announcement

Collapse
No announcement yet.

Η ψυχολογία των συμμετεχόντων σε φόρουμ συζήτησης

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Η ψυχολογία των συμμετεχόντων σε φόρουμ συζήτησης

    loading...
    Κατ'αρχάς καλώ το πλήρωμα του φόρουμ για μια φορά σε μια προσπάθεια νηφάλιας συζήτησης.έτσι..χάρη του νέου χρόνου δηλαδή και της παγκόσμιας ημέρας ειρήνης που δεν ξέρω ποια μέρα είναι αλλά σκέφτηκα να τη γιορτάσω σήμερα αφού τότε θα λείπω.
    Και όταν λέω το πλήρωμα του φόρουμ εννοώ εμάς τους 3-4 που γράφουμε και διαβάζουμε εδώ.

    Κάποτε είχα φτιάξει δικό μου φόρουμ.
    Βλέποντας τις ip των χρηστών καταλάβαινα πως οι μισοί είχαν "κλώνους". Όταν "έκοβε" η κίνηση, πέταγα εγώ κανα θέμα ή καμιά απάντηση για να ξεσηκώνω λίγο τα πνεύματα.
    Δεν λέω ό,τι γίνεται αυτό σε τούτο'δανά το φόρουμ, αλλά ΑΝ γινόταν, καταλαβαίνετε πως δεν είμαστε πάνω από 3-4 στην παρέα. Θα μπορούσα να φοβάμαι μήπως είμαι και μόνος μου δηλαδή... :P

    Οι Έλληνες που λέτε, παραδοσιακά παθιαζομαστε με Πατρίδα-Θρησκεία (Ποδόσφαιρο) (συμπεριλαμβάνω τον αθεϊσμό και εξισώνω με το ποδόσφαιρο για τη γνωστή ποδοσφαιροποίηση της πολιτικής) - Οικογένεια
    Τουτέστιν άπαξ και προσβάλει κανείς το κόμμα μας, τη θρησκεία μας, τη μάνα μας ή τη γυναίκα μας (καλά, το τελευταίο ισχύει για νεόνυμφους. Οι παλιότεροι την προσβάλουμε και μόνοι μας)
    έπεται ο γνωστός μεσογειακός χαμός ας΄ούμε κι έτσι.

    Στα φόρα όμως, ο Έλληνας μέσα μας ξυπνάει επίσης εύκολα και σε οποιοδήποτε άλλο θέμα.
    Σε κακό χαμό μπορεί να εξελιχτεί μια συζήτηση για κηπουρική, για αυτοκίνητα, για τα ζώδια, ακόμα και για σαλιγκάρια στιφάδο.

    Για να το σοβαρέψω όμως...
    Πέραν του ό,τι σε ένα φόρουμ μπορεί να εγγραφεί οποιοσδήποτε άρα και άνθρωποι με ψυχολογικά ή και βαρύτερα ψυχιατρικά θέματα, υπάρχει και η γενικότερη ψυχολογία του φορουμίστα.
    Ο μέσος χρήστης δηλαδή που λόγω της ανωνυμίας δεν βγάζει απλά τον εαυτό του γράφοντας αλλά το ίδιο το υποσυνείδητό του.

    Έτσι π.χ. είναι η ευκαιρία ενός κακάσχημου άντρα να το παίξει τόλμη και γοητεία και καλά,
    ενός καρπαζοεισπράκτορα να το παίξει μάτσο-ράμπο,
    και βέβαια η ευκαιρία ενός ανθρώπου (που στην καθημερινότητα δεν τον προσέχει κανείς) να μπαίνει κατά σύστημα σε συζητήσεις για να τις αποσυντονίζει ώστε να τον προσέξει κάποιος επιτέλους
    (όπως δηλαδή ασυνείδητα κάνουν και τα νήπια όταν γκρινιάζουν για να ασχοληθούν μαζί τους οι γονείς)

    Στον πραγματικό κόσμο, όλοι μας (εκτός ψυχολογικών-ψυχιατρικών περιπτώσεων) έχουμε περισσότερη εγκράτεια και εξάπαντος περισσότερη ευγένεια και διαλλακτικότητα ιδιαίτερα όταν βρισκόμαστε μεταξύ αγνώστων.

    Τελικά είναι το φόρουμ ένα όργανο μέτρησης ωριμότητας;
    Μπορούμε αξιολογώντας τον ίδιο μας τον εαυτό, διαβάζοντας παλιά μηνύματά μας να αυτο-αξιολογηθούμε για να δούμε αν τελικά είμαστε ώριμοι άνθρωποι ή νήπια;

    Καλή Κυριακή!

    Science is a mix of Laws and theories.
    A mix of I know and I believe

  • #2
    Kαλημέρα Ο.

    Θα διαφωνήσω με το "όταν λέω το πλήρωμα του φόρουμ εννοώ εμάς τους 3-4 που γράφουμε και διαβάζουμε εδώ.". Εγώ βλέπω αυτή την χρονική περίοδο, τουλάχιστον 15-20 μέλη που δεν αποτελούν διπλοπρόφιλα. Δεν χρειάζεται να γράφουν καθημερινά, οι συχνότητες εμφάνισης διαφέρουν φυσικά.
    Παλιότερα, πριν 4 χρόνια, ο αντίστοιχος αριθμός θα ήταν τουλάχιστον πενταπλάσιος, αν όχι πολύ μεγαλύτερος.

    Ότι υπάρχει μεγάλο πάθος εκεί που δεν το περιμένεις, με βρίσκει σύμφωνο.
    Ποιος θα περίμενε τις χοντρές προσωπικές βρισιές που γράφτηκαν για ένα ιστορικό θέμα,την Οκτωβριανή επανάσταση, που έγινε πριν έναν αιώνα; Θέλω να πω, αν υπήρχε τσακωμός για το αν ο σύριζα είναι καλή ή κακή κυβέρνηση, αυτό θα ήταν κάπως κατανοητό.

    Δεν λαμβάνεις υπόψιν σου ότι ναι μεν υπάρχει συχνά η έλλειψη σεβασμού στον άλλο λόγω ανωνυμίας, αλλά ο γραπτός λόγος βάζει περισσότερο χρόνο ανάμεσα στον σχηματισμό της σκέψης και στην εκφορά της, όχι μόνο μας δίνει την δυνατότητα να σκεφτούμε καλύτερα αυτό που λέμε αλλά και να διαβάσουμε προσεκτικά αυτό που μας λέει ο άλλος, ως ακόμη και να κάνουμε μια μινι έρευνα πριν εξαπολύσουμε κάτι για το οποίο δεν είμαστε σίγουροι. Τα γραπτά μένουν και αυτό από μόνο του είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του προφορικού λόγου και βάζει μιαν ευθύνη σε αυτόν που ποστάρει την άποψη.
    Με δυο λόγια,θα περίμενε κανείς ότι για σοβαρά θέματα, η συζήτηση στο φόρουμ θα ήταν ανώτερου επιπέδου από την συζήτηση στο καφενείο, με τα ίδια άτομα

    Αν κρίνω πάντως και από κάποια μεγάλα διεθνή φορα που επισκέπτομαι στο που και που, φαίνεται να υπάρχει μια γενική παρακμή.
    "There are more things in heaven and earth, Horatio,
    Than are dreamt of in your philosophy."

    Comment


    • Orthologistis
      Orthologistis commented
      Editing a comment
      Συμφωνώ σε όλα.
      Μια παρατήρηση μόνο.
      Συχνά ΔΕΝ μεσολαβεί πολύς χρόνος από την ανάγνωση έως την απόφαση απάντησης.
      Το αποτέλεσμα τότε είναι αποκαρδιωτικό.

      Πάντως στο ρεζουμέ έχεις δίκιο.
      Πολλοι (όταν σοβαρολογούν) βγαίνουν πιο "τεκμηριωμένοι" απ'ότι θα συνέβαινε σε μια ζωντανή συζήτηση.

      H συμπεριφορά πίσω απ'την ανωνυμία, πιστεύεις ό,τι αντιπροσωπεύει τον πραγματικό βαθμό ωριμότητας ή όχι;

    • annihilator
      annihilator commented
      Editing a comment
      Δεν φταίει ο χρόνος απόκρισης Όρθο. Ο βλάκας θα είναι πάντοτε βλάκας. Ο Άδον θα σε προκαλέσει θα σε ειρωνευτεί θα σε βρίσει το ίδιο είτε περάσει 1 δευτερόλεπτο είτε περάσουν 4 χρόνια. Να είσαι σίγουρος γι' αυτό. Βλέπεις καμία διαφορά στον τρόπο που επιτιθεται στους άλλους ανάλογα με το χρόνο απόκρισής του; Ίδιος κι απαραλλαχτος.

  • #3

    Orthologistis commented:

    "H συμπεριφορά πίσω απ'την ανωνυμία, πιστεύεις ό,τι αντιπροσωπεύει τον πραγματικό βαθμό ωριμότητας ή όχι;"

    H συμπεριφορά πίσω από την ανωνυμία δείχνει διάφορα πράγματα.
    Αλλά οι σκοποί αυτών που συμμετέχουν σε φορα είναι διαφορετικόι και έτσι είναι μάλλον λάθος να κρίνονται με ίδια κριτήρια. Ας πούμε, κάποιος μπορεί να είναι αυθόρμητα αγενέστερος από ότι στην προσωπική του ζωή, λόγω καταπιεσμένου θυμού. Κάποιος άλλος μπορεί να ακολουθεί αυτή την τακτική εν ψυχρώ, σαν μέρος ενός παιχνιδιού πρόκλησης και τα κίνητρά του να είναι η προσέλκυση προσοχής, έστω αρνητικής.
    Περισσότερα συμπεράσματα μπορούν να βγουν από την μελέτη της γλώσσας που χρησιμοποιεί κάποιος, παρά από το περιεχόμενο. Το τελευταίο μπορεί να το ελέγξει πολύ καλύτερα.

    Σαν ενδεχομένως χρήσιμο στατιστικό, έχω μιλήσει εκτός φόρουμ με 3 μέλη και ήταν και οι τρεις ακριβώς η ίδια προσωπικότητα που ήξερα από το φόρουμ. Ίσως όμως ο λόγος που μιλήσαμε εκτός να ήταν πως δεν αισθανόμασταν ότι η ανωνυμία μας εδώ μας προσφέρει κάποια προστασία.
    "There are more things in heaven and earth, Horatio,
    Than are dreamt of in your philosophy."

    Comment


    • annihilator
      annihilator commented
      Editing a comment
      Ίσως και να είστε απλά το ίδιο πρόσωπο και να έχετε ψυχοπαθολογικές διαταραχές σχιζοειδούς προσωπικότητας...

  • #4
    Θεωρω οτι ανωνυμα και απροσωπα μεσα οπως οι αγορες ιδεων δεν προσφερονται σαν οργανα μετρησης ωριμοτητας ή οποιασδηποτε αλλης ανθρωπινης ας πουμε αρετης ή ψυχολογικης παραμετρου και γιαυτο δεν εχει κανενα νοημα να αναζητα ή να αξιολογει καποιος οποιαδηποτε στοιχεια προσωπικου ή ψυχολογικου χαρακτηρα στα μυνηματα ενος ανωνυμου χρηστη. Γενικα, θεωρω το ιντερνετ ως το χειροτερο μεσον αλληλεπιδρασης και ενασχολησης με τα εσωψυχα και την "ανακαλυψη" των πτυχων του χαρακτηρα ειτε συγκεκριμενα ειτε γενικα και αοριστα, (υπο την εννοια οτι μεγιστοποιειται η πιθανοτητα αυτα να ειναι ψευδη). Αυτα κατα κανονα ανηκουν στον πραγματικο κοσμο (χωρις προφανως να σημαινει οτι και εκει δεν μπορει να ειναι ψευδη αλλα με μικροτερη θεωρω πιθανοτητα).

    Η ωριμοτητα εν προκειμενω, κατα τη γνωμη μου μπορει να ανιχνευτει ως μικρη ή μεγαλη ή ανυπαρκτη μονο σε περιπτωσεις που ικανοποιουνται ταυτοχρονα οι εξης δυο συνθηκες : 1) υπαρχει ταυτοτικη συνδεση με προσωπο 2) υπαρχει αντικρυσμα στο κοσμο των πραξεων, στον μοναδικο δηλ. κοσμο που μια συμπεριφορα μπορει να εχει κοστος - επιπτωση.

    Ακομα δηλ. κι αν "μετρηθει" καποια ωριμοτητα εδω μεσα, αυτη σχεδον σιγουρα δεν θα ειναι η ωριμοτητα του αληθινου προσωπου.

    Συμφωνωντας απολυτως με αυτο που λεει ο αντον, οτι ο γραπτος λογος καταρχην χρειαζεται μεγαλυτερη επεξεργασια για να διατυπωθει και να σχηματιστει σε σχεση με τον προφορικο και επιπλεον οτι αυτος ο γραπτος τροπος ο οποιος μενει στον χρονο και που προσφερουν οι αγορες ιδεων μπορει να ελεγθει και να διασταυρωθει απο ολες τις πλευρες, θα ελεγα πως οι ελλογες αγορες ιδεων μπορουν να χρησιμευσουν μονο για τον πιο ακριβη σχηματισμο αποψης, βελτιωση των επιχειρηματων, του τακτικισμου και της υπομονης σε μια αντιπαραθεση επιχειρηματων, εννοειται οσο αυτη η αντιπαραθεση επιχειρηματων υπαρχει.

    Συμφωνω με τον αντον και στο γεγονος οτι δεν μπαινουν ολοι σε ενα φορουμ για τον ιδιο λογο και δεν υπαρχει και λογος να ειναι ιδιος.

    Μου φαινεται περιεργο να εκπλησσεται καποιος αν σε ενα απροσωπο και ανωνυμο φορουμ συναντα αγενεια, οταν η αγενεια περισσευει ακομα και στον πραγματικο κοσμο εκει εξω, αρκει βεβαια εκεινον τον κοσμο εκει εξω να τον εχει συναντησει-συναντα κιολας.
    Last edited by nik_killthemall; 09-01-2017, 00:08.

    Comment


    • #5
      Χμμμ.. ενδιαφέρουσες απόψεις. Δηλαδή λέτε πως ο χρήστης του φόρουμ δεν έχει σχέση με τον εαυτό του;;
      Ακόμα κι αν (όπως αναφέρατε) κάποιος μπαίνει σε ένα φόρουμ για τον όποιο λόγο, ο λόγος αυτός δεν έχει σχέση με τον ψυχισμό του;;

      Εγώ δέχομαι πως το ίντερνετ (σωστά έγραψε ο nik) δεν είναι ο καλύτερος τρόπος αλληλεπίδρασης.
      Ωστόσο είναι ένα γεγονός είτε το αποδεχόμαστε είτε όχι. Εξ άλλου, σε ένα φόρουμ κάνουμε αυτή τη συζήτηση τώρα.
      Επίσης συμφωνώ απόλυτα nik πως η αγένεια περισσεύει και στον πραγματικό κόσμο.
      Όμως, στ'αλήθεια την αντιλαμβάνεται ο αγενής ή μόνο αυτός που την υφίσταται;
      Με το ίδιο σκεπτικό, αντιλαμβάνεται ο αγενής σε κάθε περίπτωση την αγένειά του πίσω απ'την ανωνυμία του ή μήπως με ευκολία αγενείς μπορεί να γίνουν και οι άνθρωποι που στον πραγματικό κόσμο δεν είναι τόσο;

      Σε τελευταία ανάλυση μέρος της ωριμότητας δεν είναι ο βαθμός που κάποιος τιθασεύει τον εαυτό του;
      Μέρος της ωριμότητας δεν είναι ο τροπος που διαχειρίζομαι τη σχέση μου με τους άλλους αλλά και τον ίδιο μου τον εαυτό;;
      Δεν είναι μέρος της ωριμότητας ο τρόπος που προβάλλω τον εαυτό μου προς τα έξω;;
      Διαβάζοντας στην οθόνη μου και πριν αντιδράσω στο ανάγνωσμα, πόση ωριμότητα χρειάζεται για να καταλάβω πως πίσω απ'τα γραφόμενα δεν είναι μια μηχανή του φόρουμ αλλά ένας άνθρωπος;

      Ποια είναι η πραγματική ωριμότητα σε έναν άνθρωπο αν υπό πίεση τιθασεύει τον εαυτό του (σε μια ζωντανή διαπροσωπική επαφή) ενώ πίσω απ'την ανωνυμία βγάζει τα πραγματικά εσώψυχά του;
      Ποιος είναι ο πραγματικός χαρακτήρας του; Ο φαινόμενος ή ο εσωτερικός του άνθρωπος;;

      Προσέξτε παρακαλώ ό,τι δεν μιλάμε για τη δυνατότητα κάποιου να έχει τακτ,
      ικανότητα σε δημόσιες σχέσεις,
      ωραίο χαμόγελο κλπ.
      σε τελευταία αναλυση τα παραπάνω μπορεί να είναι "ικανότητα" υποκρισίας και όχι αυθόρμητη προβολή του εγώ.
      Μιλάμε για την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ υπόστασή του.
      Science is a mix of Laws and theories.
      A mix of I know and I believe

      Comment


      • #6
        Εγώ θεωρώ ότι η ανωνυμία,τουλάχιστον όσο αφορά μεταξύ μας,βοηθάει στην αντικοινωνικοποίηση του ατόμου και εγώ το έχω πάθει εδώ μέσα κανα δυο φορές να βρίσω πχ,αλλά θεωρώ ότι για αυτό είναι καλό πράγμα η κοινωνία ευρύτερα γιατί ο άλλος που βρίζει και προκαλεί εδώ μέσα,αποκλείεται να φερθεί έτσι έξω γιατί ξέρει τις επιπτώσεις,άρα δε θα το έλεγα ότι βγάζει το πραγματικό του εγώ απαραίτητα,πίσω α΄πό τις βρισιές,πίσω από τη μάσκα να το παίζει μοιραίος,κρύβονται άλλα προβλήματα είτε μικρά είτε μεγάλα,απλά το βρίσιμο,η επιβολή του ότι είναι κάποιος κλπ, είναι η μορφή που επιλέγει να εκφράσει τα πραγματικά του προβλήματα παρά ότι είναι άξεστος,προσβλητικός κλπ κλπ.

        Comment


        • #7
          >>> ορθο

          Μα εχει σχεση ο χρηστης με τον εαυτο του : οση σχεση εχει ενας μασκαρας στις αποκριες με τη μασκα που επιλεγει να φορεσει (που οντως εχει καποια σχεση, ισχυρη, ανισχυρη, σημαντικη ασημαντη, σοβαρη ή αστεια, αλλα εχει).
          Και βεβαια μπορεις να χρησιμοποιησεις τη μασκα για να αξιολογησεις τον χαρακτηρα, την ωριμοτητα του, την αυτοκυριαρχια του κλπ με πολυ μικροτερη ομως πιθανοτητα να πεσεις μεσα.

          Επισης, εγω δεν εγραψα οτι το ιντερνετ δεν ειναι το καλυτερο μεσον αλληλεπιδρασης γενικα κι αοριστα, αλλα οτι δεν ειναι το καλυτερο μεσον και συγκεκριμενα οτι ειναι το χειροτερο μεσον αν αυτη η αλληλεπιδραση αφορα τα προσωπικα των ανθρωπων (χαρακτηρα - ψυχολογια).
          Αν η αλληλεπιδραση αφορα την διαμορφωση αποψης, για τον νομο της βαρυτητας ή για ενα ιστορικο γεγονος ή για την κατανοηση της οικονομιας, τοτε θεωρω τα φορουμ, το ιντερνετ και τα εργαλεια του οτι ειναι το βελτιστο μεσον που εχει στη διαθεση του ενας ανθρωπος.

          Αυτο που περιγραφεις θα το ονομαζα καλυτερα αυτογνωσια ή ακομα καλυτερα αυτοκυριαρχια, και αυτο που λεω ειναι πως σε καθε περιπτωση εαν καποιος θελει ντε και καλα να τα αξιολογησει αυτα ειτε στον ιδιο του τον εαυτο ειτε στους αλλους, οι "αποκριες" δεν ειναι η καταλληλοτερη περισταση.

          Το ερωτημα που κανεις για το ποιος ειναι ο πραγματικος χαρακτηρας ο φαινομενος ή ο εσωτερος

          (περαν του οτι ειναι εντελως υποκειμενικο το ποιος ειναι ποιος, για σενα π.χ. ο φαινομενος ειναι στον πραγματικο κοσμο και εσωτερος στα ανωνυμα φορουμ,
          για μενα παλι το αντιστροφο, στον αληθινο κοσμο βλεπεις οπως και εσυ λες στο αρχικο σου μυνημα τον εσωτερο κοσμο, κι οταν λεω εσωτερο εννοω τον ΑΛΗΘΙΝΟ, :
          δηλ. το αν καποιος ειναι καρπαζοεισπρακτορας ή οχι
          ή μπαζο που δεν σταυρωνει γκομενα ή οχι
          ή 40ρης αεργος που ζει με τη συνταξη του μπαμπα κλπ
          και ΟΧΙ στο φορουμ που ολα τα αρνητικα θα τα κρυψει ή θα παρουσιασει και ψευτικα ! Και αυτη η υποκειμενικη θεωρηση νομιζω πως οφειλεται στο οτι επιλεγουμε ως κρισιμες, διαφορετικες παραμετρους, εσυ επιλεγεις την παραμετρο ελευθερια λογω ανωνυμιας, ενω εγω επιλεγω την παραμετρο αληθινο κοστος μιας συμπεριφορας το οποιο υπαρχει μονο στον αληθινο κοσμο)

          ωστοσο το ερωτημα αυτο ειναι γενικο και δεν καταλαβαινω και ποια ειναι η ουσια του ακομα και αν συμφωνουσαμε τελικα στο ποιος ειναι ποιος φαινομενος ή εσωτερος ?

          το ιδιο ερωτημα μπορει να διατυπωθει π.χ. στην θεωρηση των ανθρωπινων κοινωνιων σε σχεση με την υπαρξη νομων : ολοι οι ανθρωποι ειναι ψευτικοι γιατι ενεργουν υπο το φοβο της επιπτωσης του νομου, αρα ολοι αραγε εχουν εσωτερη ροπη προς δολοφονια π.χ. αλλα τους εμποδιζει ο φοβος της επιπτωσης του νομου ?

          Δεν βλεπω ουτε την ουσια ουτε και που οδηγει αυτος ο τροπος σκεψης περα απτο "κουβεντα να γινεται" ...
          Last edited by nik_killthemall; 09-01-2017, 12:37.

          Comment


          • #8
            nik δεν νομίζω πως όταν τουλάχιστον κανείς αποφασίζει να μπει σε ένα φόρουμ έχει την ίδια πρόθεση με αυτήν που πηγαίνει σε πάρτυ μασκέ...
            Μπορεί να εξελίσσεται μασκαράς κάποιος αλλά αυτό είναι και το ενδιαφέρον της ιστορίας.
            (Σαφώς και "για κουβέντα να γίνεται. Τι άλλο; )
            Science is a mix of Laws and theories.
            A mix of I know and I believe

            Comment


            • nik_killthemall
              nik_killthemall commented
              Editing a comment
              νομιζω πως ειναι ξεκαθαρο οτι απλα εκανα αναλογο, χωρις να ταυτισω πουθενα την προθεση του να μπαινεις σε φορουμ με το να πηγαινεις σε παρτυ μασκε ...
              Last edited by nik_killthemall; 09-01-2017, 12:40.

          • #9
            Originally posted by ronron View Post
            Εγώ θεωρώ ότι η ανωνυμία,τουλάχιστον όσο αφορά μεταξύ μας,βοηθάει στην αντικοινωνικοποίηση του ατόμου και εγώ το έχω πάθει εδώ μέσα κανα δυο φορές να βρίσω πχ,αλλά θεωρώ ότι για αυτό είναι καλό πράγμα η κοινωνία ευρύτερα γιατί ο άλλος που βρίζει και προκαλεί εδώ μέσα,αποκλείεται να φερθεί έτσι έξω γιατί ξέρει τις επιπτώσεις,άρα δε θα το έλεγα ότι βγάζει το πραγματικό του εγώ απαραίτητα,πίσω α΄πό τις βρισιές,πίσω από τη μάσκα να το παίζει μοιραίος,κρύβονται άλλα προβλήματα είτε μικρά είτε μεγάλα,απλά το βρίσιμο,η επιβολή του ότι είναι κάποιος κλπ, είναι η μορφή που επιλέγει να εκφράσει τα πραγματικά του προβλήματα παρά ότι είναι άξεστος,προσβλητικός κλπ κλπ.
            Επί της ουσίας συμφωνούμε (στο 2ο μέρος του μηνύματός σου.
            Όμως, το πραγματικό πρόσωπο κάποιου δεν είναι το ξεσκέπαστο από τις αναστολές που δημιουργεί μια (κατα)πίεση των εξωτερικών κανόνων;
            Επί της ουσίας οι ίδιες αρχές που διέπουν την κοινωνία των ανθρώπων, δεοντολογικά δεν είναι οι ίδιες και τις ανώνυμες συζητήσεις;
            Η αξία του άλλου ανθρώπου ή/και του εαυτού μας είναι μόνο μέσα από την επώνυμη παρουσία;;
            Science is a mix of Laws and theories.
            A mix of I know and I believe

            Comment


            • #10
              Λοιπόν επιτέλους άνοιξε ένα θέμα που τα πρώτα ποστ δεν έχουν αναφορά σε προσωπικές κόντρες και λοιπά εμμονικά. Σαν μοντ δεν θα αφήσω το συγκεκριμένο θέμα να πεθάνει από τρολλς. Έπεσαν διαγραφές μηνυμάτων και ελπίζω να μην χρειαστεί να προχωρήσουμε σε άλλες πιο αποτελεσματικές μεθόδους.

              Και αφού είπαμε τα διαδικαστικά ας προχωρήσουμε στο ζουμί του ΠΟΛΥ ενδιαφέροντος θέματας που πραγματικά οι προλαλήσαντες έγραψαν κατταπληκτικές αναλύσεις.

              Για την άποψή μου ίσως επαναλάβω κάποια πράγματα αλλά πιστεύω θα προσθέσω κάποια. Για αρχή το θέμα είναι γιατί χρησιμοποιεί κάποιος το φόρουμ. Μία ΠΟΛΥ ΠΡΟΧΕΙΡΗ κατηγοριοποίηση που μπορώ να φανταστώ είναι η εξής:
              • Για παρέα, λόγω μοναξιάς. Η συγκεκριμένη κατηγορία μπορεί αν αναλυθεί σε δύο υποκατηγορίες:
                • Θετική ικανοποίηση της ανάγκης για παρέα: Το άτομο ενεργά προσπαθεί να χωθεί σε θέματα ευγενικά ακόμα και να μην είναι του ενδιαφέροντός του, με σκοπό να απλά να πει κάτι και να έχει κάποιο interaction θετικό με κάποιο χρήστη.
                • Αρνητικά: Το άτομο επιδιώκει να έχει interaction με άλλους αρνητικά, να προκαλέσει, να μαλώσει κλπ. Συνήθως τα άτομα αυτά έχουν κάποιο είδος σαδισμού σε συνδυασμό με γιγάντιους εγωισμούς, αλλά θα αναλυθούν αργότερα.
              • Για τόνωση αυτοεκτίμησης. Πάλι υπάρχουν 4 υποκατηγορίες:
                • Θετικά: Τα άτομα επιλέγουν θέματα που έχουν κάποιο επίπεδο γνώσης και βοηθούν άλλους χρήστες στα συγκεκριμένα θέματα. Επίσης υπερασπίζονται κάποιες Χ διαπιστωμένες αλήθειες (πχ επιστημονικές κλπ) ενάντια σε κακόβουλους ημιμαθείς.
                • Αρνητικά: Τα άτομα εμπλέκονται σε διαλόγους όχι με πρωταρχικό σκοπό να συζητήσουν επί του θέματος και να αποκαταστήσουν την αλήθεια κλπ, αλλά χρησιμοποιώντας το θέμα να μειώσουν εμμέσως άλλους (κακόβουλους/ημιμαθείς) χρήστες. Ομολογώ σε αυτήν την κατηγορία έχω πέσει κάποιες φορές.
                • Πολύ αρνητικά: Τα άτομα εμπλέκονται σε διαλόγους απλά διαφωνόντας αναίτια ή υποστηρίζοντας κάτι και για αυτούς υπερβολικό ή παράλογο. Μέσω του διαλόγου με το να λειτουργούν διασπαστικά και ασυνάρτητα ως αποτέλεσμα να μην καταλήγει ποτέ κάπου ο διάλογος και να βγάινουν με μία αίσθηση νίκης των απόψεών τους απλά και μόνο επειδή δεν κατάλαβαν καν τον διάλογο.
                • Ουδέτερα αρνητικπά: Απλά αναφέρουν τις απόψεις τους και σε ενδεχόμενο αντίλογο απλώς φεύγουν από τον διάλογο έτσι ώστε να μην μπουν σε επίπονες διαδικασίες παραδοχής λάθους κλπ. Οι συγκεκριμένοι χρήστες είναι οι ολιγαρκείς που έχουν τόνωση της αυτοεκτίμησης απλά και μόνο επειδή εξέφρασαν την άποψή τους. (Oh, yeah... they exist!)
              • Από ψυχολογικά. Αν και πολλά από τα παραπάνω μπορούν να μπουν στην κατηγορία νομίζω πως αξίζει να έχουμε μία για τα υπόλοιπα πιο προφανή. Για παράδειγμα:
                • Σαδισμός: Οι χρήστες μπαίνουν μέσα στο φόρουμ καθαρά και μόνο για να μειώσουν άλλους χρήστες, να τους φανταστούν πως υποφέρουν λόγω αυτών κλπ και να χαρούν.
                • Ρατσισμός/Μισογυνισμός: Οι χρήστες μπαίνουν στο φόρουμ καθαρά για να εκφράσουν απάνθρωπες απόψεις, λόγω δικών τους βαθειών ανασφαλειών, μέσα από την ασφάλεια της ανωνυμίας, καταπιεσμένοι που δεν μπορούν να το κάνουν ανοιχτά στην κοινωνία.
                • Παρηγοριά/ενθάρρυνση: Οι χρήστες που μπαίνουν στο φόρουμ γράφοντας τα προβλήματά τους στις σχέσεις τους, στην κοινωνία κλπ, τυπικά ζητώντας λύσεις, ουσιαστικά όμως απλά αναζητώντας κάποια παρηγοριά για κάτι που συνέβη, ή ενθάρρυνση για κάτι που σκέφτονται να κάνουν. Παρ' ότι ενοχλητικοί για τα γούστα μου τους θεωρώ ως κομμάτι κάθε ζωντανού φόρουμ.
                • Αυτοεπιβεβαίωση: Οι χρήστες που μπαίνουν μόνο και μόνο για να παπαγαλίσουν τις απόψεις τους, αδιαφορόντας για τα αντεπιχειρήματα και συνηθίζουν να μπάινουν σε διαλόγους επιμένωντας εμμονικά σε κάτι, γυρίζοντας τον κόσμο ανάποδα μέχρι να κουραστούν οι συνομιλητές και να σταματήσουν να λένε πως έχει άδικο.
                • Λοιπά ασυνάρτητα: Διάφορα θρεντ που ανοίγουν από άτομα που εκφράζουν σοβαρές ιδεοληψίες: Εξωγήινοι/Μασόνοι/ΙΧΩΡ κλπ. Προεκτάσεις τέτοιες υπάρχουν και σε πολιτικά-κοινωνικά.
              • Για στοχευμένες αναρτήσεις και προπαγάνδα:
                • Πολύ απλά τα άτομα που εμπλέκονται εμφανώς σε κομματικούς χώρους και παίζοντάς το ανεξάρτητοι προωθούν συγκεκριμένες πολιτικές ατζέντες που εμφανώς δεν υποστηρίζουν προσωπικά αναγκαστικά αλλά και πολλές φορές δεν μπορούν καν να τις υποστηρίξουν. Παραδείγματα έχουν δει άπειρα από χρυσαυγιτοφασισταριά στο φόρουμ, αλλά και λιγότερο από άλλα κόμματα.
              • Για διάλογο. Είναι η κατηγορία των χρηστών που ουσιαστικά ταυτίζεται με τον σκοπό των φόρουμς. Υπάρχουν τρεις κατηγορίες:
                • Παθητικοί: Οι χρήστες που μπαίνουν στο φόρουμ για να ενημερωθούν για κάτι, για να διαβάσουν άλλες απόψεις κλπ ΧΩΡΙΣ να συμμετάσχουν στις συζητήσεις. Περιέργως είναι ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ πολλοί παραπάνω από τους ενεργούς. Επιλέγουν να μην συμμετάσχουν είτε λόγω αδυναμίας διαλεκτικής ικανότητας ή φοβία μήπως έχουν λάθος απόψεις είτε λόγω αδιαφορίας για συμμετοχή, κρίνωντάς την ως χρονοβόρα και επίπονη.
                • Αυστηρώς ενεργητικοί: Οι χρήστες που μπαίνουν σε ένα φόρουμ με σκοπό να απαντήσουν ολοκληρωμένα και ορθά κάποια γενικά θέματα ή προβλήματα άλλων. Σκοπό έχουν μόνο να παράσχουν την άποψή τους για ένα θέμα, αδιαφορώντας για τους παραπάνω λόγους να μπουν σε μεγάλους διαλόγους με άτομα που πολλές φορές δεν σέβονται ως ισότιμους συνομιλητές (κάποιες φορέ δικαιολογημένα)
                • Ενεργητικοί: Οι χρήστες που συμμετέχουν στο φόρουμ ακολουθώντας την φιλοσοφία του και έχουν μοναδικό σκοπό να ανταλλαουν απόψεις, να διορθώσουν τις δικές τους, να τις τεστάρουν έναντι άλλων, όσο και να κάνουν το ίδιο για τους άλλους. Ουσιαστικά είναι η ψυχή κάθε φόρουμ καθώς διατηρούν ένα Χ διαλεκτικό επίπεδο με τους ομοίους τους και υπάρχει αλληλοσεβασμός καθώς γνωρίζουν πως οι άλλοι αντίστοιχοί τους δεν είναι τοίχοι που δεν ακούνε τίποτα ή κασετοφωνάκια προπαγάνδας, αλλά άλλοι χρήστες που προσπαθούν επίσης αν διαμορφώσουν πιο σταθερές απόψεις, να αναγνωρίσουν λάθη τους, να επιμείνουν αν θεωρούν πως έχουν δίκιο.
              • Για εξάσκηση των Ελληνικών/μεθοδικής σκέψης κλπ. Μία μιρκή κατηγορία που παίζει τώρα να ανήκω μόνο εγώ:
                • Ζώντας στο εξωτερικό το φόρουμ είναι ίσως ο μοναδικός χώρος που γράφω Ελληνικά και αναγκάζομαι να θυμάμαι την γλώσσα/ την ορθογραφία/ το συντακτικό κλπ. Επίσης με βοήθησε πολύ να συντάσω τις σκέψεις μου και μεθοδικά να τις αποτυπώνω με αρκετά καλή ακρίβεια κυρίως όταν ήμουν 15-16.
              Για την ανωνυμία τώρα που γίνεται λόγος, θα έλεγα δεν είναι ξεχωριστός παράγοντας που επηρεάζει την συμπεριφορά μονοσήμαντα, όπως νομίζω πήγε να αναλυθεί προηγουμένως αλλά ένας παράγοντας που επιτρέπει, λίγο ή πολύ, το κάθε άτομο να εκφραστέι διαφορετικά σε κάθε κατηγορία από τις άνω. Η ανωνυμία δηλαδή δεν επηρεάζει μόνο από μόνη της το πόσο ειλικρινής θα είναι κάποιος, αλλά όχι μόνο ο συνειδητός σκοπός του κάθε ατόμου αλλά και το ασυνείδητό του επηρεάζουν την συμπεριφορά του. Καταπιεσμένοι άνθρωποι φορώντας μία μάσκα μπορεί να αρχίσουν βιασμούς, ληστείες και purge. Άνθρωποι πλήρης που εκφράζονται στην κανονική ζωή τους όπως θέλουν, αν φορέσουν μάσκα και αφεθούν χωρίς νόμους δεν θα δράσουν διαφορετικά.


              Σε εμένα, για να γράψω και μία βιωματική εμπειρία του πως εξελίχθηκε η συμπεριφορά μου αλλά και οι σκοποί μου στο φόρουμ, το φόρουμ χρησόμεψε σε διαφορετικά πράγματα. Στην αρχή έμπαινα μόνο για θέματα της σχολής μου να βλέπω ανακοινώσεις. Μετά μπήκα και σε κάτι παρείστικα θρεντς που έγραφαν συμφοιτητές μου και απλά τα έσπαγαν. Αργότερα άρχισα να γράφω από φιλοσοσφία προσπαθώντας να πολεμήσω κάτι που και τώρα μου τσιτώνει λίγο κάποια λίγα νεύρα που λέγεται δογματισμός. Αργότερα από το φόρουμ ασχολήθηκα με τα παραταξιακά της σχολής μου σε καιρούς κρίσης και προσπαθούσα να οργανώσω κίνηση εναντίον "παραταξάρας" που κατέστρεφε τον Σύλλογό μας, με άκρως θετικά αποτελέσματα. Μετά μεταπήδησα στα πολιτικά ακολουθώντας ταπεινά θέματα που δεν είχα και έχω μεγάλη βάση (πχ αναρχικές και μαρξιστικές θεωρήσεις) ενώ πιο δυναμικά σε θέματα πολιτικής που το είχα, πχ θεωρία της πολιτικής ή κάποια βασικά νομοθετικά. Αργότερα επί κρίσης έγραφα αυστηρώς πολιτικά καταγγέλνωντας δύο πολιτικές παρατάξεις που το παίζαν σωτήρες αλλά ειρωνικά αυτές μας οδήγησαν εδώ που είμαστε. Μετά είχα ατύχημα με το πόδι μου και έμεινα 6 μήνες στο κρεββάτι σε ακινησία, όπου και έγιναν τα περισσότερα ποστ αφού είχα χάσει επαφή με όλες τις παρέες που έβλεπα όταν έβγαινα το βράδυ επί καθημερινής βάσεως. Αυτή η περίοδος ήταν και που πραγματικά έγραφα ΠΟΛΛΑΑΑΑΑΑ ποστς καθημερινά (πραγματικός no-lifer για λόγους υγείας). Αργότερα προσπάθησα πολιτικά να υποστηρίξω πολιτικές μου απόψεις και να ενημερώσω για παρασκηνιακά παιχνίδια όπου είχα πληροφόρηση. Τώρα με ελάχιστο χρόνο στο προγραμμά μου μπαίνω αραιά και που κυρίως ως ενεργητικός χρήστης. Θεωρώ πως στα θέματα του ενδιαφέροντός μου δεν έχω να μάθω πολλά μετά από 16000 ποστ σε επίπεδο φόρουμ, αν και πάντα αφήνω μία ανοιχτή πόρτα. Προσπαθώ διαλεκτικά πάντα να ξεδιαλύνω κάποια επαναλαμβανόμενα μοτίβα απόψεων που βλέπω σε νέους χρήστες έτσι ώστε να βοηθήσω όσο μπορώ. Αξίζει να αναφέρω πως προσωπικά έχω κάποιες σαδιστικές τάσεις, κυρίως όπου βλέπω άλλους να με μειώνουν, να καβαλάνε το καλάμι και να γενικά να συμπεριφέρονται μαλακισμένα, οπότε αραιά και πού κάποιες φορές ξεσπάω σαδισμό και γελοιοποιώ διαλεκτικά άτομα που ξεπερνάνε ένα όριο, μένωντας όσο μπορώ εκτός θέματος.


              Αυτά τα "λίγα" από μένα, και απλά μπράβο, πραγματικά ΠΟΛΥ καλές αναλύσεις.

              Comment


              • #11
                Επίσης να πω κάτι άλλο προφανές για όλους:
                Οι άνθρωποι που μπαίνουν τακτικά στο φόρουμ για ΧΨ αιτίες είναι άνθρωποι που δεν έχουν να συζητήσουν με κάποιον άλλον αυτά που συζητούν. Αν συζητάνε για διαλεκτικό υλισμό, σημαίνει πως δεν έχουν κάποιον κοντινό τους που να μπορεί να συζητήσει άνετα σε αυτό. Αν συζητάνε για σχέσεις ή για το πόσο αιώνων είναι η Σαμπουτζάκη κλπ επίσης το ίδιο. Όπως είναι προφανές δεν σημαίνει πως δεν έχουν απαραίτητα παρέες, απλά ίσως κάποιες φορές οι παρέες δεν είναι τόσο εξειδικευμένες. Το επίπεδο κοινωνικοποίησης και κοινωνικότητας, όμως, για κάποιες συμπεριφορές είναι αρκετά εμφανής.

                Comment


                • #12
                  Ωραίο θέμα και απόψεις.
                  Εγώ να προσθέσω πως πιθανά να είναι κυρίως η δημοσιότητα της συζήτησης που επηρεάζει στο μεγαλύτερο βαθμό τη στάση των χρηστών ενός φόρουμ. Η πιθανότητα να διαβαστούν αυτά που γράφουμε από δεκάδες ή και εκατοντάδες παρατηρητές είναι λογικό να κάνει τους περισσότερους πολύ πιο αμυντικούς ως προς τις απόψεις τους, άλλοτε μέσα στα πλαίσια και άλλοτε με άσχημο τρόπο που δεν θα επαναλαμβανόταν σε κάποια πριβέ συζήτηση (φορουμική και μη). Έχει να κάνει με τη φήμη μας και νομίζω πως είμαστε προγραμματισμένοι να της δίνουμε βαρύτητα και να την προστατεύουμε ασχέτως αν είμαστε ανώνυμοι/απρόσωποι ή επώνυμοι και face to face. Απλά χάρη στην ανωνυμία είναι πολύ ευκολότερο να παρακτραπούμε, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος επακόλουθων στην εκτός διαδικτύου ζωή.

                  Υπάρχουν και πολλοί οι οποίοι συγκεκριμένα εξαιτίας του συνδυασμού ανωνυμίας και της ύπαρξης κοινού "καταφέρνουν" να δουν τον εαυτό τους σε τρίτο πρόσωπο. Τότε οι συμπεριφορές μπορεί να ποικίλουν, από διασκεδαστικές ή ενδιαφέρουσες έως κουραστικές ή που προκαλούν αποστροφή. Από εκεί και πέρα δεν το ψάχνω περισσότερο - άβυσσος...

                  Σε γενικές γραμμές πάντως συμφωνώ με τις κατηγορίες του μάριου από πάνω, και νομίζω πως κανείς μπορεί να ανήκει σε περισσότερες από μία, ανάλογα με τα κέφια, το χρόνο που διαθέτει, ή ...την ψυχολογία της ημέρας.
                  Last edited by noplacebos; 10-01-2017, 22:22.
                  Ο καπιταλισμός, είναι η εκμετάλλευση του ανθρώπου από τον άνθρωπο.
                  Ο συνδικαλισμός, είναι το αντίθετο ! - Coluche

                  Comment


                  • #13
                    Originally posted by Orthologistis View Post
                    Τελικά είναι το φόρουμ ένα όργανο μέτρησης ωριμότητας;
                    Μπορούμε αξιολογώντας τον ίδιο μας τον εαυτό, διαβάζοντας παλιά μηνύματά μας να αυτο-αξιολογηθούμε για να δούμε αν τελικά είμαστε ώριμοι άνθρωποι ή νήπια;

                    ~ Όχι.Το φόρουμ είναι μια μινιατούρα της κοινωνίας σε διαδικτυακή πλατφόρμα.

                    ~ Ναι. Όπως γίνεται επίσης όταν αυτο-στοχάζεσαι τις αποφάσεις που πήρες για κάτι πριν χρόνια ή σκέφτεσαι "γιατί αντέδρασα έτσι;"

                    Όπως δεν λέω το "Ναι" μου με το χέρι στη καρδιά επειδή πολλοί υποκρίνονται διαδικτυακά πως είναι κάτι που δεν είναι στην αληθινή τους ζωή ή και δείχνουν μόνο τα προτερήματα τους και όχι τα μειονεκτήματα είτε αυτό γίνεται για τη συμπάθεια,τη παρέα ή από ανασφάλεια..

                    Comment


                    • #14
                      Originally posted by noplacebos View Post
                      Σε γενικές γραμμές πάντως συμφωνώ με τις κατηγορίες του μάριου από πάνω, και νομίζω πως κανείς μπορεί να ανήκει σε περισσότερες από μία, ανάλογα με τα κέφια, το χρόνο που διαθέτει, ή ...την ψυχολογία της ημέρας.
                      Ξέχασα να γράψω πως οι κατηγορίες αυτές αλληλοκαλήπτονται κάποιες φορές, γιατί πολύ απλά ο κάθε χρήστης μπορεί να γράφει για περισσότερους από έναν λόγο. Παρέθεσα την εμπειρία μου για αν δείξω αυτό ακριβώς απλά ξέχασα να το γράψω κάπου ξεκάθαρα.

                      Comment


                      • #15
                        Βασικα τα φορουμς ειναι ανακυκλωσιμα διλ ενω φενεται οτι καποιος εχει παρατησει το φορουμ για τον εναν ή τον αλλο λογο στην ουσια ξαναμπαινει με αλλο λογαριασμο

                        Αλλους τους βλεπεις να μπαινουν τη μια σαν αντρες την αλλη σαν γυναικες οτι τους βολευει καλυτερα βασιζονται βασικα πανω στην ανωνυμια κι οτι οι υπολοιποι δεν θα καταλαβουν.
                        Δεν χρειαζεται να δεις της ΙΡ των χρηστων για να καταλαβεις ποιοι ειναι οι ανθρωποι φαινονται απο αυτα που λενε και κανουν λαθη ειτε τα λαθη ειναι εσκεμμενα ειτε τους ξεφευγουν κανουν λαθη και τοτε τους καταλαβαινεις.
                        Οι ανθρωποι εδω περα πιστευουν οτι οταν κανουν λαθη θα εχουν μια δευτερη ή και τριτη ευκαιρια και τεταρτη κτλπ φτιαχνωντας ενα νεο λογαριασμο για καθε λαθος που θα κανουν.

                        Αυτο δε το μπορουν στη κανονικη τη ζωη αλλα μονο σε φορουμς αν μπορουσαν θα το καναν και στη κανονικη τη ζωη.
                        Ο καθενας εχει τη δικη του πολιτικη αυτοι με τους πολλαπλους λογαριασμους πιστευουν σε μια νεα αρχη αν διλ με τον τροπο τους γινουν απο αρκετα μελη αποκρουστικοι ή απλα δεν δεσουν οπως θα ηθελαν αυτοι να δεσουν απλα βγαινουν και ξαναμπαινουν αλλιος.

                        Η δικια μου πολιτικη ειναι διαφορετικη δεν εχω παντα τον ιδιο τροπο σκεψης ειμαι παντοτε απροβλεπτος ειναι ολα αναλογως με το πως θα κυλησει η μερα παρ ολ αυτα δε το βαζω στα ποδια δε προσπαθω να αλλαξω να γινω κατι που δεν ειμαι στη χειροτερη αν το περιβαλλον ειναι πολυ εχθρικο τοτε σταματαω ν ασχολουμαι κι ασχολουμαι με κατι καλυτερο που θα μου φτιαξει τη διαθεση.

                        Δεν παραταω το φορουμ ολικα και δεν φτιαχνω νεο λογαριασμο (αν ο λογαριασμος καποια στιγμη διαγραφει τοτε παπαλα) αλλα δεν εχω και σταθερες αποψεις ολα μπορουν ν αλλαξουν καθε μερα μαθαινω κατι καινουριο με εξαιρεση το μεταφυσικο που εκει περα απλα ανεβαζω καθε φορα τα επιπεδα της γνωσης μου εκει εχω σταθερη αποψη αλλα ακομα μαθαινω διλ βασιζομαι σε κατι και το εξελισσω.

                        Πιστευω οτι αν οι ανθρωποι δε φοβοταν τοσο και πιστευαν περισσοτερο στους εαυτους τους χωρις να υπολογιζουν τοσο πολυ τον κοινωνικο περιγυρο θα ηταν ολα καλυτερα και θα ξεραμε οτι μιλαμε σε αλιθηνους ανθρωπους και χαραχτηρες κι οχι απλα σε διπλους κι απομιμησεις παραλλαγες εαυτον των ιδιων χρηστων.
                        Δεν ειναι απλα ο φοβος αυτων των ανθρωπων αλλα και η ανευθηνοτητα η ανικανοτητα να μπορεσουν ν αναλαβουν τις ευθηνες τους για οτι καναν ειπαν..
                        Last edited by LightAngel; 12-01-2017, 15:19.

                        Comment

                        Μηνύματα

                        Collapse

                        Θέματα

                        Collapse

                        Working...
                        X