Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spitfire.To αεροσκάφος που κέρδισε την μάχη της Αγγλίας

Collapse
X
Collapse

  • loading...

    Spitfire.To αεροσκάφος που κέρδισε την μάχη της Αγγλίας

    Το spitfire ήταν το μαχητικό που υπηρέτησε από την αρχή εως το τέλος του β παγκοσμίου πολέμου,συμβάλλοντας κατά πολύ μεγάλο βαθμό στο να γείρει η πλάστιγκα υπέρ των συμμαχικών δυνάμεων.Aν και οι περισσότερες καταρρίψεις Γερμανικών μαχητικών χρεώθηκαν σε hurricane,αυτό έγινε διότι παράχθησαν σε συντριπτικά μεγαλύτερους αριθμούς αφου ήταν φθηνότερα και πιο εύκολα στην κατασκευή
    Οι εκπληκτικές επιδόσεις του πιο όμορφου αεροσκάφους της εποχής , ωφείλονταν στην πρωτοποριακή σχεδίαση της υπέροχης ελλειπτικής πτέρυγάς του και στον κινητήρα rolls royce merlin αρχικά και griffon από την έκδοση mk 7 και μετά.
    Τα προβλήματα κάποιων αρχικών εκδόσεων βελτιώθηκαν στην πορεία με αποτέλεσμα ανάμεσα στ άλλα την μεγάλη ευελιξία και την επίτευξη ταχύτητας σχεδόν 1 μαχ κατά την βύθιση.




    Το spitfire πολέμησε σχεδόν σε όλες τις ηπείρους και υπηρέτησε στις αεροπορίες πολλών χωρών (συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας) ακόμα και μέχρι την δεκαετία του ΄80.Ο κινητήρας του φορέθηκε ακόμα και σε Ρωσσικά mig της εποχής όπως και στο Αμερικανικό mustang p 51.Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός οτι στους Γερμανούς πιλότους είχε δημιουργηθεί το λεγόμενο "σύνδρομο του spitfire" .Στην θέασή του φώναζαν πανικόβλητοι στους ασύρματους : "Achtung Schpitfeur!".





    Η Ελλάδα παρέλαβε spitfire από την Αγγλία το 1943 οπου και χρησιμοποιήθηκαν από τους Ελληνες πιλότους στις μάχες της Βορείου Αφρικής και της Ευρώπης.Το τελευταίο σκάφος βρίσκονταν στο μουσείο της πολεμικής αεροπορίας και ενώ είχε εγκριθεί η ανακατασκευή του στην Αγγλία,παραμένει διαλυμένο σε κιβώτια λόγω έλλειψης κονδυλίων.








    Τεχνικά χαρακτηριστικά εκδόσεων Merlin
    ΧΩΡΑ
    Αγγλία
    ΤΥΠΟΣ
    Καταδιωκτικό Αεροσκάφος
    ΠΛΗΡΩΜΑ
    1, άτομο
    ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
    1× Rolls-Royce Merlin 45
    Μέγιστη ισχύς
    1 x 1.575 h.p
    ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
    Μήκος
    9,640 m
    Ύψος A/φους
    3,86 m
    Εκπέτασμα πτέρυγας
    11,227 m
    Επιφάνεια πτέρυγας
    22,48 m2
    ΒΑΡΗ
    – βάρος κενό
    2.256 kg
    – μέγ. βάρος απογείωσης
    3.405 kg
    – κανονικό βάρος απογείωσης 3.351 kg
    – εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα
    386 lt
    ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
    Μέγ. ταχύτητα
    642 km/h
    Ταχύτητα ταξιδιού
    607 km/h
    Εμβέλεια
    750 km
    Βαθμός ανόδου
    1.390 m/min
    Επιχειρησιακή οροφή
    12.650 m
    ΟΠΛΙΣΜΟΣ
    Δύο πυρυβόλα των 20 mm με 280 βληματα και τέσσερα πυροβόλα των 7.7 mm.




    • Patton
      #1
      Patton commented
      Editing a comment
      Η αλήθεια είναι ότι τη μάχη της Αγγλίας την κέρδισαν οι βετεράνοι ξένοι πιλότοι (Καναδοί, Πολωνοί, Τσέχοι, Αυστραλοί, Νεοζηλανδοί κα) γιατί οι έμπειροι Άγγλοι πιλότοι είχαν χαθεί ήδη στα μέσα των επιχειρήσεων. Εκεί πόνταρε και ο Χίτλερ παρόλο που γνώριζε ότι η Luftwaffe δέν ήταν σχεδιασμένη για στρατηγικό βομβαρδισμό.. Η Luftwaffe ήταν "ιπτάμενο πυροβολικό" που επιχειρούσε σε στενή συνεργασία με τη Wehrmacht.. Οι Γερμανοί έχασαν πολλούς έμπειρους πιλότους στην εισβολή της Ολλανδίας από αντιαεροπορικό πύρ αλλά μπορούσαν άνετα να καλύψουν το ρυθμό απωλειών τους στη μάχη της Αγγλίας.

      Το Spitfire ήταν πιό περίπλοκη "καμπυλωτή" κατασκευή από το Hurricane και απαιτούσε περισσότερα υλικά, τα οποία δέν ήταν ευρέως διαθέσιμα στην Αγγλία όταν άρχισε η μάχη της Αγγλίας. Χρειάστηκε πολύ χρόνος για να στηθεί η γραμμή παραγωγή του "κόβοντας" παραγγελίες από άλλα αεροσκάφη όπως flying-boats, εκπαιδεύοντας το τεχνικό προσωπικό σε σύγχρονες μεθόδους παραγωγής και εργαλεία, παράλληλα αυξάνοντας τους μισθούς των εργατών.. Είχε συγκρίσιμες επιδόσεις με το Me-109 αλλά διέθετε καλύτερη ορατότητα, βαρύτερο οπλισμό και "συγχωρούσε" λάθη στον αρχάριο πιλότο.. Το Spitfire σχεδιάστηκε αποκλειστικά για να αντιμετωπίσει το Μe109. Κατά τη διάρκεια του Β ΠΠ πήρε εύκολα αναβαθμίσεις σε οπλισμό, μηχανή και θωράκιση χωρίς πολλές δομικές μετατροπές. Αντιθέτως το Me109 ότι αναβάθμιση έπαιρνε με αύξηση του βάρους του το "πλήρωνε" ακριβά σε ευελιξία..

      Η φιλοσοφία σχεδίασης του Me109 ήταν όσο το δυνατόν ισχυρότερη μηχανή και μικρότερη σιλουέτα μάχης. Στο στάδιο της προσγείωσης όπου πετούσε με πολυ χαμηλή ταχύτητα είχε πολύ κακή πτητική συμπεριφορά και το "στενό" σύστημα προσγείωσης μόνο χειροτέρευε τα πράγματα.. Δέν είναι τυχαιο ότι το 1/3 των Me109 χάθηκαν σε ατυχήματα κατά την προσγείωση!! Σε πολύ υψηλές ταχύτητες επίσης είχε την τάση να γίνεται ασταθές και δύσκολο στο χειρισμό.. Είχε βέβαια άλλα πλεονεκτήματα πχ καλύτερο ρυθμό ανόδου/καθόδου και μπορούσε να πιάσει αρνητικά g. Δηλαδή με μιά βουτιά μπορούσε να διαφύγει τον εγκλωβισμό του γιατί το Hurrican/Spitfire δέν μπορούσε να το "ακολουθήσει".. Αντίστοιχα το Spitfire λόγω της ιδιόμορφης πτέρυγάς μπορούσε να πεταχτεί απότομα σε μεγαλύτερο ύψος για να διαφύγει τον εγκλωβισμό και είχε πιό σταθερά πτητικά χαρακτηριστικά σε όλα τα στάδια.

      Σε γενικές γραμμές το Spitfire είχε τις ίδιες πιθανότητες εναντίον ενός Me-109 ή FW-190. Τη διαφορά την έκανε η εμπειρία του πιλότου. Ο πιλότος ενός μαχητικού του Β ΠΠ έπρεπε να πετά με μεγάλη ταχύτητα εκτελώντας βίαιους ελιγμούς μάχης με τον κίνδυνο να πέσει σε απώλεια στήριξης με το παραμικρό λάθος. Παράλληλα έπρεπε να ελέγχει τις ενδείξεις στο κόκπιτ (όταν αυτά δέν είχαν πρόβλημα) και να "ψάχνει" τον αντίπαλό του για να τον αιφνιδιάσει ή εγκλωβίσει στην ουρά του.. Ο πιλότος και το μαχητικό ήταν πραγματικά ένα σώμα.. Οι "Σύμμαχοι" χρησιμοποιούσαν τους πιό έμπειρους πιλότους τους σάν εκπαιδευτές και χρησιμοποιούσαν αρχάριους για τις δευτερεύουσες αποστολές.. δηλαδή τους είχαν και σε εφεδρεία.. Αντιθέτως ο "Άξονας" δέν απέσυρε ποτέ τους έμπειρους πιλότους από την πρώτη γραμμή.. για αυτό και έιχαν πολύ μεγαλύτερο αριθμό καταρρίψεων από τούς "Άσσους" των "Συμμάχων".. Ο δεύτερος παράγοντας που καθόριζε την ικανότητα ενός μαχητικού, όσο παράξενο και αν ακούγεται, ήταν η δυνατότητα αναπλήρωσης των απωλειών του.. Το μαχητικό του Β ΠΠ ήταν σίγουρο ότι είχε μικρή ζωή.. επομένως νικητής ήταν αυτός που μπορούσε να παράγει το ικανότερο μαχητικό σε μεγαλύτερο αριθμό και με μικρότερο κόστος..

    • malaperdas
      #2
      malaperdas commented
      Editing a comment
      ΕΝΑΣ ΜΑΛΑΚΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΛΕΝΕ ΜΑΛΑΠΕΡΔΑΤΟ ΣΟΦΟΚΟΛΗ ΕΧΕΙ ΦΤΙΑΞΕΙ FAKE PROFIL ΣΤΟ ΦΒ ΕΛΑΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΤΟΝ ΓΑΜΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΛΑΚΑΣ( ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΑΣ ΕΡΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΙΚΗ ΜΑΛΑΚΙΑ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΤΟ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ ΠΟΥ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΤΟ ΛΕΝΕ ΤΑΞΗ Γ2) ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΤΟΝ ΓΑΜΗΣΟΥΜΑΙ ΤΟΝ ΠΟΥΣΤΗ

      ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ

      Ο ΔΙΚΟΣ ΣΑΣ

      ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΜΑΛΑΠΕΡΔΑΣ

    • Castro
      #3
      Castro commented
      Editing a comment
      Πήξτε λίγο! Έχω μπει σε αυτό το αεροπλάνο. Τη δεκαετία του 70 στο πολεμικό μουσείο κάποιες ώρες της μέρας τα νοίγανε και μπορούσαν να μπουν μέσα παιδιά.
    Posting comments is disabled.

Πρόσφατα Άρθρα

Collapse

  • O άνθρωπος που έσωσε τον κόσμο από τον πυρηνικό όλεθρο
    alexandros 21
    Ο Αντισυνταγματάρχης Stanislav Petrov ,άγνωστος δυστυχώς στον πολύ κόσμο,είναι εκείνος χάριν στον οποίο απετράπει πυρηνικό ολοκάυτωμα το 1983.Αντιλήφθηκε οτι ο συναγερμός που έδειχνε επίθεση των ΗΠΑ ήταν λάθος του συστήματος και πήρε την σωστή απόφαση να μην ακολουθήσει το πρωτόκολλο .Σε διαφορετική περίπτωση η ΕΣΣΔ και κατόπιν οι ΗΠΑ ,θα είχαν εκτοξεύσει χιλιάδες βαλλιστικούς πύραυλους με τους νεκρους άμμεσα και έμμεσα να υπολογίζονται σε 3 με 4 δις .Ο πλανήτης δεν θα ήταν τώρα όπως τον ξέρουμ...
    15-12-2015, 21:51
  • Spitfire.To αεροσκάφος που κέρδισε την μάχη της Αγγλίας
    alexandros 21
    Το spitfire ήταν το μαχητικό που υπηρέτησε από την αρχή εως το τέλος του β παγκοσμίου πολέμου,συμβάλλοντας κατά πολύ μεγάλο βαθμό στο να γείρει η πλάστιγκα υπέρ των συμμαχικών δυνάμεων.Aν και οι περισσότερες καταρρίψεις Γερμανικών μαχητικών χρεώθηκαν σε hurricane,αυτό έγινε διότι παράχθησαν σε συντριπτικά μεγαλύτερους αριθμούς αφου ήταν φθηνότερα και πιο εύκολα στην κατασκευή
    Οι εκπληκτικές επιδόσεις του πιο όμορφου αεροσκάφους της εποχής , ωφείλονταν στην πρωτοποριακή σχεδίαση της υπέροχης...
    31-10-2015, 10:14
  • Οι σημαντικότερες εφευρέσεις και τα μουσικά όργανα των αρχαίων Ελλήνων στη ΔΕΘ
    Christie
    από το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά
    (www.kotsanas.com) σε Αρχαία Ολυμπία και Κατάκολο

    «Ζωή» σε 40 εξαιρετικές μηχανές και επινοήσεις των αρχαίων Ελλήνων, από το «ρομπότ-υπηρέτρια» του Φίλωνος και τον υδραυλικό τηλέγραφο του Αινεία μέχρι τον «κινηματογράφο» του Ήρωνος κι από το αυτόματο ωρολόγιο του Κτησιβίου και τον αστρολάβο του Πτολεμαίου μέχρι τον αναλογικό υπολογιστή των Αντικυθήρων, δίνει η έκθεση «Οι σημαντικότερες εφευρέσεις των αρχαίων Ελλήνων» από το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά σε αρχαία Ολυμπία και Κατάκολο, που φιλοξενείται στην 80η ΔΕΘ, στο περίπτερο 3.
    ...
    11-09-2015, 20:44
  • Πώς οι ηγέτες των χωρών αντιμετωπίζουν τη Δικαιοσύνη – Η σκληρή αλήθεια σε σκίτσα
    Christie
    Με σκίτσα τα οποία αντικατοπτρίζουν, σύμφωνα με τον ίδιο αλλά και την κοινή γνώμη ως επί το πλείστον, το πώς οι ηγέτες των χωρών αντιλαμβάνονται και αντιμετωπίζουν τη Δικαιοσύνη, επιστρέφει για το νέο του πρότζεκτ, ο σκιτσογράφος από το Αζερμπαϊτζάν, Gunduz Aghayev.

    Ο καλλιτέχνης θέλησε μέσα από τη συγκεκριμένη δουλειά του να δείξει ακόμα και με πολύ σκληρό τρόπο τη Δικαιοσύνη σε διάφορα κράτη του κόσμου.

    «Εργάστηκα περίπου 15 με 16 ημέρες για το συγκεκριμένο πρότζεκτ....
    10-09-2015, 09:03
  • Yamato.Το μεγαλύτερο θωρηκτό πλοίο όλων των εποχών
    alexandros 21
    Με μήκος 263 μέτρα και συνολικό βάρος 72.000+ τόνων,το γιαμάτο ήταν το μεγαλύτερο θωρηκτό πλοίο όλων των εποχών.
    Ο κάθε πύργος των 18,1 ιντσων πυροβόλων ζύγιζε σχεδόν όσο ενα μικρό πολεμικο πλοίο.Το βάρος της κάθε οβίδας ζύγιζε όσο ένα αυτοκίνητο.Η ατσάλινη θωράκηση σε μερικά σημεία έφτανε ακόμα και τα 65 εκαστοτά και αποτελούσε το 33,1% του συνολικού του βάρους,δηλαδή 22.534 τοννους !Το yamato βυθίστηκε μετά από μια άνιση μάχη με τον αμερικανικό στόλο στον ειρηνικό ωκεανό σε μια αποστολή...
    31-08-2015, 15:37
  • Η θλιβερή πραγματικότητα του σύγχρονου κόσμου σε σκίτσα
    Christie
    Η τέχνη δεν είναι μόνο ωραιοποιημένες φωτογραφήσεις και λήψεις υπέροχων τοπίων αλλά μπορεί να δράσει σαν καταλύτης αλλαγής.

    Ο Steve Cutts, σκιτσογράφος και animator με έδρα το Λονδίνο, πιστεύει ότι πολλά πράγματα στον κόσμο θα πρέπει να είναι διαφορετικά. Οι σύγχρονες συνθήκες εργασίας, το άγχος της καθημερινότητας, το κυνήγι του πλούτου, ο καταναλωτισμός και η εξάρτηση από τα κοινωνικά δίκτυα είναι στον πυρήνα της κριτικής του.

    Δημιουργεί βίντεο και εικόνες που επικρίνουν...
    25-08-2015, 15:26

Article Tags

Collapse

Working...
X