PDA

Επιστροφή στο Forum : Μια θεωρία της γνώσης είναι δυνατή και επιτακτική



ΕΚΑΤΗΡΑ
30-11-2008, 10:20
ΔΕΜΟ 1ο
....Λοιπον Θοδωρε ας βαλουμε λιγη ταξη γιατι θα χαθουμε αλλιως...λοιπον εχω κανει κατι γενικες θεωρησεις πανω στα ζητηματα αυτα που θετεις ,οι οποιες με βοηθησαν στις γενικοτερες φιλοσοφικες μου εργασιες ...τις θεωρησεις αυτες τις ΟΦΕΙΛΩ ΜΟΝΟ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ... ΚΥΡΙΩΣ ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΡΙΓΜΕΝΕΣ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΙΔΕΕς ( αλλα οπως ειπαμε τιποτε δεν ειναι ατομικο η προσωπικο επιτευγμα μιας και ολοι μας "τραβαμε" γνωση απο το Παγκοσμιο Ταμειο της Γνωσης που λεγεται Βιωματικο και Ιδεογραφικο Αρχειο της Ζωης....)

ΛΟΙΠΟΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΕΜΕ :

2 ειναι τα Βασικα Επιπεδα του Λογου (Λογοικης μας Δυναμης )

Α) το Εννοιολογικο -Νοηματολογικο Επιπεδο

Β) το Εκφραστικο-Γλωσσικο Επιπεδο

Α) ΤΟ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟ - ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

Στο Επιπεδο αυτο μπορουμε να διακρινουμε τρεις βασικες νοητικες λειτουργιες που συντελουνται και υπαγονται σε τρια επιμερους επιπεδα νοηματοδοτησηςαυτες ειναι:

-η αντιληψη (αντιληπτικη λειτουργια)

-η εννοηση (εννοιακη λειτουργια)

-η διανοηση (διανοητικη λειτουργια)



ΑΝΤΙΛΗΨΗ ονομαζουμε την νοητικη λειτουργια μεσω της οποιας προσλαμβανονται ,αναλυονται και καταχωρουνται τα εμπειρικα δεδομενα μας(οπτικα,ακουστικα,απτικα ,οσφρητικα κτλ)

ΕΝΝΟΗΣΗ ονομαζουμε την νοητικη λειτουργια μεσω της οποιας ομαδοποιουνται και οργανωνονται τα καταχωρημενα δεδομενα σχηματιζοντας τα νοητικα μορφωματα που αποκαλουμε << εννοιες>>

ΔΙΑΝΟΗΣΗ (ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟ) ονομαζουμε την νοητικη λειτουργια συμπλοκης

-των <<εννοιων>> για την παραγωγη απλων ερμηνευτικων η περιγραφικων νοηματων
-των απλων νοηματων για την παραγωγη πιο συνθετων

Η αντιληψη αποτελει το 1ο επιπεδο νοηματοδοτησης και περιλαμβανει το πρωτο επιπεδο λειτουργιας λογικων κανονων

Η εννοηση αποτελει το 2ο επιπεδο νοηματοδοτησης και περιλαμβανει το δευτερο επιπεδο λειτουργιας λογικων κανονων

Η διανοηση αποτελει το 3ο επιπεδο νοηματοδοτησης και περιλαμβανει το τριτο
επιπεδο λειτουργιας λογικων κανονων*

....τωρα για το ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΟ-ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ θα εξηγηθουμε σε καποιο αλλο δημοσιευμα....εχουμε κι εκει επιπεδα γλωσσικης κατασκευης που αντιστοιχουν στα επιπεδα νοηματοδοτησης ....KAI ΔΕΝ ΠΡΕΠEI ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ:

-το εννοιολογικο -νοηματοδοτικο επιπεδο αναπτυξης του λογου δεν προυποθετει την αναπτυξη του εκφραστικου -γλωσσικου επιπεδου αλλα βεβαιως η αναπτυξη της γλωσσας "πυροδοτει" και διευκολυνει την αναπτυξη των νοηματων

-αντιστροφως ομως η αναπτυξη της γλωσσας** προυποθετει την αναπτυξη του εννοιολογικου -νοηματοδοτικου επιπεδου και εξαρταται απο αυτη

ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΤΡΟΜΕΡΕς ΒΛΑΒΕς ΣΤΟ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΟΥ ΩΣΤΟΣΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΑ ΓΙΑ ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΛΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ,Η ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟΥς ΕΧΕΙ ΜΑΘΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΥς
ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ , ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΟΜΩΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗς ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΤΟΥΝ................................


*για την συμπλοκη των εννοιων και τους βασικους κανονες νοηματοδοτησης (γ' επιπεδου γιατι τα αλλα επιπεδα λογικων κανονων ειναι ακομη ανεξερευνητα )μπορουμε να διαβασουμε στο <<Ελληνικο μας Ευαγγελιο και Οργανο Λογικης>> τις <<ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ>> ΚΑΙ <<ΤΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ >>του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ

**εδω μιλαμε για τις ιδεογραφικες και κυριως τις αλφαβητικες γλωσσες των ελλογων και οχι γενικα για τα γλωσσικα συστηματα απο αυτα που μπορουν να κατασκευαζουν και μη ελλογα πλασματα (αλλο μεγα ζητημα κι αυτο!!!!


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


ΜΙΑ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗς ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ............Συνεχιζουμε απο το παρον θεμα μια ταξινομηση που ειχαμε επιχειρησει στο Θεμα του Θοδωρου <για το πως σκεπτονται οι ανθρωποι...>
εκει εχαμε αναλυσει το Πρωτο Επιπεδο του Λογου το επιπεδο που αποκαλεσαμε
<εννοιολογικο και νοηματολογικο >...προχωραμε στο Δευτερο Επιπεδο του Λογου δηλαδη το Γλωσσικο........

Β) ΤΟ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Σε αυτο το επιπεδο μπορουμε να διακρινουμε τα δυο παρακατω επιμερους επιπεδα γλωσσικης κατασκευης :

-το επιπεδο της ονοματοθεσιας δηλαδη της <κατασκευης>- εκμαθησης
ονοματων
-το επιπεδο της κατασκευης προτασεων με την συμπλοκη των ονοματων

ΟΝΟΜΑΤΟΘΕΣΙΑονομαζουμε την νοητικη εκεινη λειτουργια μεσω της οποιας αντιστοιχιζονται εννοιες σε οπτικο ακουστικα συμπλεγματα
ΟΝΟΜΑ συνιστα καθε συμπλεγμα οπτικοακουστικων σημειων μεσω των οποιων επιτυγχανεται η εκφορα και επικοινωνια των διαμορφωμενων εννοιων...

...απο τον τροπο λοιπον που οριζονται η <<ονοματοθεσια>> και το
<<ονομα >> κατανοουμε οτι αυτου του ειδους η νοητικη λειτουργια ειναι αδυνατη οταν δεν εχουν σχηματιστει προηγουμενως οι εννοιες μεσω της αυτονομης και πρωταρχικης νοητικης διεργασιας που ονομασαμε σε προηγουμενο δεμο <<εννοηση>>...τοτε και μονο τοτε ειναι δυνατη η εκμαθηση γλωσσας λεξαλφαβητικης και νοηματοδοτικης * οταν εχουμε ενα προχωρημενο επιπεδο <<εννοητικης δραστηριοτητας >>...

μεσα απο το ταξινομικο συστημα που εισαγουμε ειναι δυνατον να γινουν επαρκως κατανοητες οι διαφορες μορφες νοητικης καθυστερησης ...αλλα και οι λογοι για τους οποιους η εκμαθηση της γλωσσας δεν μπορει να ξεκινησει παρα τοτε μονο οταν υπαρχει για το νεαρο νοημων και ελλογο πλασμα επαρκης εννοητικη δραστηριοτητα ,δημιουργια δηλαδη εννοιων με τον αυστηρο τροπο που τις ορισαμε ,,,,,,,,,,,,,,,και βεβαια απο εκει περα η γλωσσικη εκπαιδευση πυροδοτει και επιταχυνει την εννοητικη δραστηριοτητα και συμβαλλει στην δημιουργια εννοιων υψηλου επιπεδου αφαιρεσης που δεν απτονται στην αμεση και χειροπιαστη εμπειρια ..............
διακρινοντας με αυτο το τροπο τις νοητικες λειτουργιες ειναι δυνατον να κατανοηθουν πολλα παραδοξα και απροσμενα φαινομενα ,οσο αναφορα τις συμπεριφορες και δυνατοτητες ατομων με νοητικα προβληματα ...οι θεωριες που υπαρχουν αναμεσα στους κυκλους των ειδικων επιστημονων:

-για το τι ειναι η νοημοσυνη και ποιο το νευροφυσιολογικο και ενεργειακο αναλογο-ισοδυναμο των διαφορων νοητικων λειτουργιων ...

-πως ειναι δυνατον να μετρηθει η ενταση αλλα και η ποιοτητα της νοημοσυνης **...

-τι τυπους νοητικης υστερησης -παθολογιας εχουμε και σε ποιο επιπεδο εντοπιζονται ...

-τι δυνατοτητες βελτιωσης η και θεραπειας (ενεργειακες η βιοχημικες )υπαρχουν για τις διαφορες νοητικες υστερησεις (επικτητες ,η εκ γεννετης)...

- τι ειναι εκεινο που αποδυναμωνει γενικα και σακατευει την νοητικη μας δραστηριοτητα και σε ποια επιπεδα μπορει να συμβει αυτη η παρακμη*** ,πως συνδεεται η γηρανση με την νοητικη παρακμη και εκφυλισμο...

...ολες λοιπον οι εν λογω θεωρησεις χρειαζονται αναθεωρηση και ανακατασκευη με γνωμονα μια Θεωρια της Γνωσης αρα και του Λογου Ολιστικη οπως θα μπορουσαμε να την αποκαλεσουμε μεσα στην οποια να περιλαμβανεται και η γλωσσικη νοητικη δραστηριοτητα ..........................


* γιατι γλωσσες υπαρχουν και αυτες των ζωων και των φυτων ακομη ...αλλα
αυτες δεν ειναι νοηματοδοτικες γλωσσες ( γενικα για τις γλωσσες θα μιλη-
σουμε σε ειδικο θεμα που θα ανοιξουμε...συντομα )

**γιατι νοημοσυνη απο νοημοσυνη διαφερει ,,εχουμε εντατικες νοημοσυνες
υποβαθμισμενης ποιοτητας............. και ηπιων ρυθμων νοημοσυνες αλλα
πολυ υψηλης ποιοτητας ........

***ενα ενδιαφερον μεγα θεμα ειναι η επιδραση των πολωτικων τεχνητων
ηλεκτρομαγνητικων πεδιων στην νοητικη μας δραστηριοτητα και η συμβο-
λη τους σε αυτο που θα μπορουσαμε να πουμε νοητικο εκφυλισμο σε ολα
τα επιπεδα..το θεμα θα το αναλυσει διεξοδικα ο wallbroker.......

Theo-doros
14-12-2008, 02:11
Τι εννοείς "σημείο"
όταν λές πως <ΟΝΟΜΑ συνιστά κάθε σύμπλεγμα οπτικοακουστικών "σημείων"
μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η εκφορά και επικοινωνία των διαμορφομένων εννοιών...>
Με ποια λογική καθορίζονται τα οπτικοακουστικά "σημεία" του ονόματος; Έχουν κάποιο σχήμα τα "σημεία"; Πως και γιατί καθορίζεται το σχήμα τους;
Με ποιό τρόπο και με ποια λογική τα σημεία μπαίνουν στη σειρά που μπαίνουν για να δημιουργούν το ΟΝΟΜΑ; Αφού τα σημεία δομούν το όνομα και παράλληλα αποδίδουν έννοιες που χρησιμεύουν για επικοινωνία , έπεται πως τα σημεία είναι σύμβολα εννοιών;

Paladinheart
14-12-2008, 12:00
Δράκαινα... πόσες φορές έχεις αναφέρει την λέξη Ηλεκτρομαγνητικά μέσα στο φόρουμ μέχρι σήμερα;

ΕΚΑΤΗΡΑ
14-12-2008, 12:24
ΔΕΜΟ 2ο

<<Τα όσα έχουμε αποτυπομένα στον εγκέφαλο μας, δηλαδή οι πρωτογενείς μας γνώσεις, έχουν, η κάθε μια τα δικά της χαρακτηριστικά / ιδιότητες.
Οι οντότητες ( που βλέπουμε τις εικόνες τους), έχουν η κάθε μια τα χαρακτηριστικά της. Τα χαρακτηριστικά κάθε εικόνας/οντότητας είναι τα αίτια που την ξεχωρίζουν από τις άλλες εικόνες/οντότητες.
Πολλά χαρακτηριστικά είναι όμοια σε πολλές οντότητες.
Το μυαλό καταχωρεί τις οντότητες σαν εικόνες, αλλά ταξινομεί και καταχωρεί ξεχωριστά όμοιες ιδιότητες/χαρακτηριστικά, των οντοτήτων.
Πιχι δέντρο, ζώο, πουλί, πέτρα, σύνεφο, είναι οντότητες
Μαύρο, υγρό, κίνηση, στάση, είναι ιδιότητες/χαρακτηριστικά.
Αν στο μυαλό μεταφερθεί οπτικά μια εικόνα με χαρακτηριστικά που ήδη γνωρίζουμε , το μυαλό την αναγνωρίζει, συγκρίνοντας και ταυτίζοντας την με όμοια που ήδη είναι καταχωρημένη. Τα αναγνωρισμένα σαν όμοια, με ήδη καταχωρημένα, αναγνωρίζονται σαν ήδη γνωστά. Το μυαλό τα κατατάσσει στα γνωστά. Δεν τα καταχωρεί εκ νέου διότι είναι ήδη καταχωρημένα. Καταχωρημένο σημαίνει γνωστό. Τα γνωστά είναι οι γνώσεις του μυαλού>>(ΘΕΟΔΩΡΟΣ)

..................ΘΕΟΔΩΡΕ,,ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΟΣΑ ΛΕΣ ΑΠΟΛΥΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΤΩ,,,,,,,,ΤΑ ΟΠΤΙΚΟ -ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΕΙΝΑΙ:


- απλοι και στοιχειωδεις ηχοι, βραχεις η μακροι ,αν προκειται για τα σημεια που λεμε "φωνηεντα" ψιλοι η δασεις, αν προκειται για τα "σημεια" που λεμε και συμφωνα
-απλες στοιχειωδεις εικονες οπως η τελεια <.>, η γραμμη η καμπυλη ,η ευθεια <c> ,<->
-απλα και θεμελιωδη χρωματα <κοκκινο, κιτρινο ,μπλε>
ΚΤΛ,,,ΚΤΛ,,,

ΟΙ ΟΠΤΙΚΟ ΑΚΟΥΣΤΙΚΕς ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΤΙΚΕς ΜΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΠΩΣ ΛΕΣ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΑΝ ΟΛΟΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΒΙΟΧΗΜΙΚΑ ΣΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΤΕΤΟΙΑ ΣΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ
ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ :

α)αποθηκευονται μετην μορφη βιοεκτρομαγνητικης διαμορφωσης σε μια περιοχη του εγκεφαλου (ισως αυτη η περιοχη ειναι αυτη που λεγεται ΘΑΛΑΜΟΣ ,η στην περιοχη που λεγεται ΜΕΣΕΓΚΕΦΑΛΟς) αποθηκευονται λοιπον σαν ολικες εμπειριες ...και αυτο ειναι το κλειδι της αναμνησης και αναβιωσης των ασθητηριακων εμπειριων μας ...ενα μεγαλο, και απο οτι γνωριζω ανεξερευνητο θεμα ...

β)αναλυονται σε απλουστερα-στοιχειωδη δεδομενα και καταχωρουνται ως τετοια σε ειδικες και περιορισμενες περιοχες του εγκεφαλου (οπτικος ακουστικος φλοιος κτλ) στις οποιες και ταξινομουνται καταλληλα...
και ειναι απο αυτη την ταξινομηση και διαχειριση των δεδομενων των επιμερους που ευνοειται στα ελλογα πλασματα ο σχηματισμος εννοιων που να αναφερονται σε ιδιατερα χαρακτηριστικα οπως χρωμα, σχημα κτλ...
σημειωτεον οτι η καταχωρηση δεν αφορα μονο ηλεκτροβιοχημικες αλλοιωσεις των νευρωνικων μας κυτταρων αλλα βιοηλεκτρομαγνητικες διαμορφωσεις αποθηκευμενες και συμπιεσμενες τοπικα αλλες ενεργες και αλλες σε κατασταση ληθης ,,,οι ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΕΝΕς ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΝΟΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΟΚΗ ΤΟΥς τωρα αποτελουν διαμορφωσεις που με την σειρα τους αποθηκευονται επισης συμπιεσμενες καπου μεσα στο θαλαμο και μεσεγκεφαλο ανεξαρτητα απο την ειδικο φλοιο στον οποιο επαραχθησαν ...

ΟΛΗ Η ΒΙΟΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΜΑς ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ,,,ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΥΣΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΘΑΛΑΜΟ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΜΑΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΙΕΡΟ ΜΑΣ ΑΒΑΤΟ
ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΥΤΥΧΩΣ ΚΑΝΕΝΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΨΥΧΟΤΡΟΝΙΚΗς ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗς ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΛΛΟΙΩΣΕΙ ....ΕΥΤΥΧΩΣ !!!!

ετσι κατανοωντας τα πραγματα καταλαβαινουμε γιατι η ζωντανες εμπειριες μας συνεχιζουν να υπαρχουν και μετα απο την απωλεια των νευρωνικων μας κυτταρων δηλαδη μετα θανατον ,,,επειδη οι εμπειριες μας και εντελει η βιωματικη μας ατομικοτητα δεν αποτελει παρα ενα συνολο βιοηλεκτρομαγνητικων διαμορφωσεων που οσο ειμαστε εν σαρκι προσδενεται απο καποιους βιολογικους ιστους και περιοριζεται εκει.... ενω οταν οι ιστοι αυτοι παυσουν να λειτουργουν και αποσυντιθενται η βιοηλεκτρομαγνητικη μας ατομικοτητα δηλαδη το συνολο των βιοηλεκτρομαγνητικων εμπειριων μας αποκολλαται και ελευθερωνεται παραμενοντας παντα προσδεμενη απο τα διαχυτα και αιωνοβια φυσικα βιοηλετρομαγνητικα πεδια που μας περιβαλλουν....

Theo-doros
14-12-2008, 14:28
Συμφωνώ γενικά στο πνεύμα των λόγων σου.
Διαφωνώ σε ορισμένων σημείων την εξήγηση που δίνεις.
Πιχι διαφωνώ όταν λες πως < δυο είναι τα βασικά επίπεδα του ΛΟΓΟΥ> .
Η γνώμη μου είναι πως ο ΛΟΓΟΣ δεν έχει επίπεδα, καθ'ότι ΛΟΓΟΣ σημαίνει την οποιαδήποτε δημιουργία που έχει σαν αίτιο το ανθρώπινο μυαλό.
Διαφωνώ στο ότι δίνεις την ίδια σημασία στους όρους 'εννοιολογικό και νοηματολογικό'.
'Εννοιολογικό' σημαίνει (σύμφωνα με αυστηρή ετυμολόγηση της λέξης)
'' έργο δημιουργικό, με δομικά υλικά κάποιες έννοιες- δημιουργώ από έννοιες''.
Άρα προηγείται ύπαρξη εννοιών και μετά, με την δημιουργική δύναμη,δηλαδή τον λόγο (λογική είναι το αποτέλεσμα του έργου του λόγου) επέρχεται δόμηση των συμπλεγμάτων των εννοιών (νοήματα ) που είναι οι νοητικές τοποθετήσεις του μυαλού μας σε διάφορα θέματα.
Οι έννοιες ( εν νω ή μέσα στο μυαλό )είναι οι αποτύπωση των ερεθισμάτων που δεχόμαστε στο μυαλό με τα αισθητήρια μας όργανα.
Με την δυνατότητα του μυαλού να επεξεργάζεται (δύναμη επεξεργασίας είναι αυτό που λέμε ΛΟΓΟ) τις έννοιες (τα ερεθίσματα) δομούνται ΝΟΗΜΑΤΑ.
Όπως απορρέει από αυτή την λογική, ΝΟΗΜΑ είναι η επεξεργασία των εννοιών
( γιαυτό λέμε πιχι.... δεν βγάζω νόημα από αυτή την κατάσταση....δηλαδή επεξεργάστηκα με τον ΛΟΓΟ που είναι η νοητική μου ικανότητα επεξεργασίας των εννοιών και από την επεξεργασία δεν κατέληξα πουθενά ).
Χωρίζεις τον ΛΟΓΟ σε δυο παραμέτρους
Α ) ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟ-ΝΟΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ που όπως αντιλαμβάνομαι είναι η νοητική λειτουργία δόμησης νοημάτων από έννοιες (εννοιολογικό) και νοημάτων από άλλα νοήματα (νοηματολογικό).
Β) ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΟ - ΓΛΩΣΣΙΚΟ που είναι η νοητική δυνατότητα (ΛΟΓΟΣ) δόμησης έκφρασης και γλώσσας (γραπτή και προφορική).
Το ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟ- ΝΟΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ επίπεδο το χωρίζεις σε
1) ΑΝΤΙΛΗΨΗ
2) ΕΝΝΟΗΣΗ
3) ΔΙΑΝΟΗΣΗ
Η σειρα που διαχωρισμού (αν είναι σειρά) θα έπρεπε να ήταν
ΛΟΓΟΣ : 1) ΑΝΤΙΛΗΨΗ 2) ΔΙΑΝΟΗΣΗ
Η ΕΝΝΟΗΣΗ είναι δυνατότητα του μυαλού που την έχουν όλα τα ζώα. Είναι η σύλληψη ερεθισμάτων μέσω των αισθητηρίων οργάνων και η χρησιμοποίηση τους ΜΝΗΜΗ-ΙΚΑ. Τα ζώα δεν προχωρούν σε λογική επεξεργασία των φυσικών ερεθισμάτων που δέχονται ( αν προχωρούν είναι θέμα άλλης επιστήμης).
Άρα, αφού ΛΟΓΟΣ είναι η δυνατότητα επεξεργασίας δεδομένων και όχι η δημιουργία δεδομένων, τότε ο τρόπος (μέσω των αισθητηρίων οργάνων) που
προσλαμβάνονται τα δεδομένα από το μυαλό δεν έχουν σχέση με τον ΛΟΓΟ.
Η " δουλειά" του ΛΟΓΟΥ αρχίζει μετά την εν νω εισαγωγή δεδομένων.
Αν δεν υπάρχουν δεδομένα , η δυναμική του ΛΟΓΟΥ είναι ανύπαρκτη.
Έτσι, φαίνεται πως η διαφορά μας , είναι η σειρά που τοποθετείς τα δομικά υλικά με τα οποία ο ΛΟΓΟΣ θα "δουλέψει".
Μετά τον ΛΟΓΟ θέτω την ΑΝΤΙΛΗΨΗ, το σκεπτικό, ότι : αφού τα ερεθίσματα
καταχωρηθούν, η δυναμική επεξεργασίας (Ο ΛΟΓΟΣ) θα έχει υλικά για να παράγει έργο. Έχει γίνει ΛΗΨΗ ( καταχώρηση ) στο μυαλό των διαφόρων ερεθισμάτων και ΑΝΤΙ αυτών ( ΑΝΤΙ της ΛΗΨΗΣ ), με την δυνατότητα επεξεργασίας (ΛΟΓΟ) θα αρχίσει παραγωγή συμπλεγμάτων, συνδιασμών ώστε το μυαλό να ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ καταστάσεις που δεν μπορεί να δεχθεί από τα αισθητήρια όργανα σαν ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ γνώση (ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΓΝΩΣΗ ονομάζω τα όσα έρχονται στο μυαλό από τα αισθητήρια όργανα). Πιχι ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ έννοιες είναι η πέτρα που βλέπω, το νερό, το χώμα που βλέπω. Με την πρωτογενή γνώση και ΑΝΤΙ αυτής αρχίζει η ΔΙΑΝΟΗΣΗ, η δια ΛΟΓΟΥ επεξεργασία και καταλήγω μετα από διανόηση πως αν ενώσω το νερό με το χώμα θα κάνω κολλυτικό μείγμα και με τις πέτρες θα δομήσω κάτι. Βλέπω το πουλί που κινείται, πετά, και με τον ΛΟΓΟ επεξεργάζομαιι ΔΙΑΝΟΟΥΜΑΙ και δημιουργώ ΜΗΧΑΝΙΚΟ κατασκεύασμα και κινούμαι όπως το πουλί. Γενικά τα πάντα που κατασκευάζει ο άνθρωπος , είναι αποτέλεσμα της ΔΙΑΝΟΗΣΗΣ του και η διανόηση είναι αποτέλεσμα της ύπαρξης του ανθρώπου στον φυσικό κόσμο.
Την λέξη ΜΗΧΑΝΙΚΟ, σκόπιμα την έγραψα με κεφαλαία για να αναφέρω ότι : ΧΑ σημαίνει τον κόσμο, το ΧΑΟΣ με όλα εν αυτώ. ΧΑ είναι η φύση. Χ είναι τα χημικά στοιχεία που σε υγρή αέρινη μορφή βρίσκονται στο διάστημα και από αυτά δομούνται οι οντότητες του ΧΑους. Α είναι οι δημιουργημένες οντότητες στο ΧΑος. ΧΑ είναι η φύση είναι η ανακύκλωση , η συνεχής δημιουργία , είναι η δημιουργία στη φύση, στο ΧΑος. Ότι δεν είναι δημιουργημένο-δομημένο με φυσικό με ΧΑνικό τρόπο, το ονομάσαμε ΜΗ ΦΥΣΙΚΟ, ΜΗ ΧΑΝΙΚΟ (ΜΗΧΑΝΙΚΟ). Αποδεικνύοντας πως η λέξη ΜΗΧΑΝΙΚΟ έχει στη δόμηση της σχέση με τον φυσικό κόσμο , είναι ευκαιρία να τονίσουμε από αυτό το "βήμα" πως η Ελληνική γλώσσα είναι φυσικοαιτιατή . Το γλωσσικό σημείον είναι φυσικοαιτιατό. Σημαίνον και σημαινόμενο σχετίζονται φυσικοεννοιακά. Αυτή την τελευταία παράγραφο την αφιερώνω στην επίσημη γλωσσολογία , ίσως και αντιληφθεί τα περί της γλώσσης με τον ορθόδοξο τρόπο, τον φυσικό τρόπο.

Parsifal
15-12-2008, 20:08
Διαβάζοντας τα παραπάνω posts θα ήθελα να ήξερα τι φιλοσοφικά βιβλία διαβάσατε!
Πάντως οι σύγχρονες γνωσιολογίες διατυπώνονται στο πλαίσιο των γνωστικών επιστημών (cognitive sciences) και στο πλαίσιο της Α.Ι. (γνωσιολογία ανδροϊδών).
Η βασική ιδέα του post μπλέκει έννοιες ψυχολογίας, φυσιολογίας, γλωσσολογίας και φιλοσοφίας ως να ήταν ανεξάρτητες μεταξύ τους και ως να ήταν επιτρεπτός κάθε συνδυασμός μεταξύ των στοιχείων τους. Αντίθετα τόσο η σύγχρονη γλωσσολογία όσο και η γνωστική ψυχολογία αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της αναλυτικής φιλοσοφίας που εκκινεί με τον Καντ. Η φυσιολογία που συνδέθηκε με τον ηλεκτρομαγνητισμό από τον Helmholtz, νεοκαντιανό επιστήμονα του 19ου αιώνα, γιατρό και φυσικό, στηριζόταν σε διαφορετική αντίληψη περι φιλοσοφίας απ' ότι η αναλυτική παράδοση με την εμμονή της στη λογική, απο τον Frege ως και τους Quine, Carnap.
Αυτό που θέλω να πω είναι πως το παιχνίδι με έννοιες που δεν καταλαβαίνουμε καλά την προέλευσή τους και το πλαίσιο στο οποίο αναδύθηκαν μπορεί να οδηγήσει κατά πάσα πιθανότητα σε ένα εννοιολογικό μόρφωμα που δε βγάζει κανένα νόημα!
Αυτο ως μια καλοπροαίρετη παρατήρηση στο όλο εγχείρημά σας.
Επιπλέον μην ξεχνάτε ότι όλες οι γνωσιολογίες που προτάθηκαν από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα ήταν κατά κύριο λόγο απαντήσεις σε αντίπαλες θέσεις. Αυτό ως χαρακτηριστικό του "διαλεκτικού λόγου" της φιλοσοφίας, ως γνώσης που παράγεται μεταξύ ανθρώπων μιας κοινότητας που προσπαθεί να πείσει ο ένας τον άλλο για τις θέσεις τους. Εσείς έναντι ποιας φιλοσοφικής θέσης προτείνεται το εν λόγω κατασκεύασμα? Τι ερωτήματα που αφήνει η υποτιθέμενη αντίπαλη θέση αναπάντητα απαντούνται με αυτήν τη "νέα γνωσιολογία"?
Γενικά ενα καλό κριτήριο για όποιον θέλει να προωθήσει την ανθρώπινη γνώση σε οποιονδήποτε τομέα είναι αφού καταγράψει τις ιδέες του να απαντήσει σε μερικά ερωτήματα όπως: Μπορώ να εκθέσω αυτές τις ιδέες στην παρούσα μορφή τους σε κάποιον ειδικό επί του θέματος; Θα γίνονταν ποτέ δεκτές οι ιδέες αυτές σε κάποιο συνέδριο σχετικό με τη γνωσιολογία; Αν ήθελα να γράψω μια δημοσίευση ώστε να υποβληθεί σε ένα περιοδικό πρώτης γραμμής, οπως π.χ. το British Journal of Philosophy πώς θα έπρεπε να δομήσω τις ιδέες μου ώστε να πείσω τους κριτές του περιοδικού, υψηλά ονόματα από διάφορα φιλοσοφικά τμήματα διεθνώς, να το δεχτούν προς δημοσίευση; Με τι προβλήματα ασχολούνται αυτοί και για ποιο λόγο οι δικές μου ιδέες θα τους ενδιέφεραν; Με τη θεωρία μου αυτή απαντώ σε κάποιο μείζον πρόβλημα της φιλοσοφίας όπως αυτή διαγράφεται στα σύγχρονα περιοδικά και αν ναι ποιο; κτλ
Μόνο αν καθήσετε να απαντήσετε ειλικρινά σε όλα αυτά τα ερωτήματα και υποστηρίξετε το έργο σας με την απαραίτητη βιβλιογραφία, κάτι που σημαίνει ότι έχετε εντοπίσει τα βιβλία εκείνα αναγνωρισμένης αξίας που προσπαθούν να λύσουν το πρόβλημα που κι εσείς θέλετε να λύσετε, τότε μόνο μπορείτε να είστε σίγουροι πως κάτι νέο θα προσθέσετε στην ανθρώπινη γνώση.

ΕΚΑΤΗΡΑ
16-12-2008, 00:08
....κοιτα ΠΑΡΣΙΦΑΛ ,εισαι διαβασμενος και αυτο φαινεται.... εχεις σωρεια πληροφοριων και δεδομενων ..εισαι πληρης αναφορων και ετοιμος για συγκριση και διακριση για κριτικη και αντιπαραθεση,,,,ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΕΜΑΣ....ΟΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΔΕΧΤΗΚΑΜΕ ΑΝΩΤΕΡΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΤΟΥΣΙΑΝ ΔΕΝ ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ...Η ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ..ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟς ΤΗΣ ΑΥΘΟΡΜΗΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗς ΜΑΣ ΣΚΕΨΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΜΕ ΕΝ ΚΑΙΡΩ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΠΙΣΗς ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ...

..................δεν εχουμε κανει παρα ελαχιστα διαβασματα και αυτα απο συνοπτικα εγχειριδια και βιβλια του σειρμου ....οπως χαρακτηριστικα λεμε και στην αρχη των δεμο (δημοσιευσεων μας ) δεν προσφερουμε εδω μεσα τιποτε περισσοτερο απο τις ιδεες που τραβηξαμε απο το <ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ >...αυτο το ασαφες και μυστηριο η φαντασιακο αν θελεις Αρχειο ειναι η μονη πηγη μας και προφανως εντελως αναξιοπιστη για ακαδημαικους μερμηγκες και σκωληκες του τυπου των νεοσχολαστικων βερμπαλιστων της μεταμοντερνας γεννιας ,,και των ναρκισσιστων <<φιλοσοφων >>που πνιγονται μεσα σε μια κουταλια λεξεων απο καποιες αυθεντιες και τις μασολογουν σαν μηρυκαστικα η και σαν τα τρωκτικα ...διαμορφωνοντας το σημερινο βαλτωμενο τοπιο της συγχρονης φιλοσοφικης ερευνας ,,,δεν μας ενδιαφερει να δημοσιευσουμε ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ τιποτα σε <<εγκριτα >>περιοδικα τυπου journals. ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΜΑΣΑΝΕ ΤΑ ΗΔΗ ΧΙΛΙΟΕΙΠΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΚΕΚΡΙΜΕΝΑ .......... ωστοσο θα μας ενδιεφερε να εμπνευσουμε καλοπροαιρετους ερευνητες σε ολους τους τομεις ..........απο αυτους που εχουν να κοτσια ,το θαρρος ,το χρονο και την πνευματικη και επικοινωνιακη δυνατοτητα να προωθησουν σε αυτα τα επισημα και εγκεκριμενα μεσα καποιες ιδεες,,,για τις οποιες μαλιστα δεν προτιθεμεθα να διεκδικησουμε πνευματικα δικαιωματα γιατι οπως μας λενε και οι Μουσες <Δωρεα λαβατε ..Δωρεα δωστε>...νομιζω οτι στο ιδιο πνευμα κινειται και ο ΘΟΔΩΡΟς ...ΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟς ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΟς,,,απο οτι φαινεται ,,,,,( διορθωσε με αν κανω λαθος ΘΟΔΩΡΕ)
.......
......και μια βασικη ιδεα που διανεμουμε στα παραπανω δεμο ειναι αυτη της μετατροπης των βιοηλεκτροχημικων σηματων σε ηλεκτρομαγνητικα και της αποθηκευσης τους στη περιοχη του Θαλαμου εκει οπου κατα την γνωμη μας ,την ανειδικευτη ,κρυβεται το μυστικο της ψυχικης μας οντοτητας και διαιωνισης,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Theo-doros
16-12-2008, 02:03
Δεν ξέρω πως θα το πάρετε αλλά ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΝΕΝΟΣ ΤΑ ΣΥΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΥΤΕ ΠΡΟΤΙΘΕΜΑΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ. ΜΟΥ ΦΤΑΝΕΙ ΤΟ <ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ> .
Στην ερώτηση - Parsifal - έναντι ποιας φιλοσοφικής θέσης προτείνω αυτά που γράφω, λέγω ότι: αυτά που γράφω, το κατασκεύασμα, ή διαφορετικά τον ΛΟΓΟ (Λόγος είναι κάθε δημιούργημα) τα γράφω για αποδείξω τον τρόπο
με τον οποίο κάποτε , το ανθρώπινο μυαλό, με υφαλτήριο τον φυσικό του περίγυρο και με εργαλείο τις νοητικές του ικανότητες δημιούργησε γλώσσα (γραφή και αρθρωμένους ήχους) που τον βοηθούν να απαντήσει στα συνεχώς αναφυόμενα ερωτήματα του και που όταν κάποτε τα απαντήσει όλα, θα έχει φτάσει στην θέωση του.
Αγαπητέ Parsifal, αν στόχος του ανθρώπου ήταν να διαβάζει τι έγραψαν οι άλλοι, χωρίς ο ίδιος να παράγει ΕΡΓΟ πνευματικό, τότε ο κόσμος θα καθηλωνόταν πνευματικά και γενικά πολιτιστικά. Κατά τον ΕΚΑΤΗΡΑ, ας γίνουμε εμείς η αρχή συζητήσεων με αποκλειστικά δικές μας απορείες και απαντήσεις για τον κόσμο μέσα στον οποίο βρεθήκαμε να υπάρχουμε.
Ας χρησιμοποιήσουμε τα δικά μας μυαλά και όχι δανεικά, για να βγάζουμε συμπεράσματα. Χαρά μας να βλέπουμε απαντήσεις και θέσεις σε διάφορα που μας απασχολούν. Το πως θα οδηγηθούν οι θέσεις μας σε κάποιους ειδήμονες,
εγώ δεν ασχολούμαι.
Ειδήμων για αυτά που γράφω είναι ο εαυτός μου και δέχομαι παρατηρήσεις
και αν αντιληφθώ πως έσφαλα το παραδέχομαι. Το θέμα είναι η ανταλλαγή των γνώσεων που μας χωρηγούνται άνωθεν και η χρήση τους έτσι, ώστε να υπάρχει κοινή ωφέλεια.

Theo-doros
16-12-2008, 02:03
ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΝΕΝΟΣ ΤΑ ΣΥΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΥΤΕ ΠΡΟΤΙΘΕΜΑΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ. ΜΟΥ ΦΤΑΝΕΙ ΤΟ <ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ> .
Στην ερώτηση - Parsifal - έναντι ποιας φιλοσοφικής θέσης προτείνω αυτά που γράφω, λέγω ότι: αυτά που γράφω, το κατασκεύασμα, ή διαφορετικά τον ΛΟΓΟ (Λόγος είναι κάθε δημιούργημα) τα γράφω για αποδείξω τον τρόπο
με τον οποίο κάποτε , το ανθρώπινο μυαλό, με υφαλτήριο τον φυσικό του περίγυρο και με εργαλείο τις νοητικές του ικανότητες δημιούργησε γλώσσα (γραφή και αρθρωμένους ήχους) που τον βοηθούν να απαντήσει στα συνεχώς αναφυόμενα ερωτήματα του και που όταν κάποτε τα απαντήσει όλα, θα έχει φτάσει στην θέωση του.
Αγαπητέ Parsifal, αν στόχος του ανθρώπου ήταν να διαβάζει τι έγραψαν οι άλλοι, χωρίς ο ίδιος να παράγει ΕΡΓΟ πνευματικό, τότε ο κόσμος θα καθηλωνόταν πνευματικά και γενικά πολιτιστικά. Κατά τον ΕΚΑΤΗΡΑ, ας γίνουμε εμείς η αρχή συζητήσεων με αποκλειστικά δικές μας απορείες και απαντήσεις για τον κόσμο μέσα στον οποίο βρεθήκαμε να υπάρχουμε.
Ας χρησιμοποιήσουμε τα δικά μας μυαλά και όχι δανεικά, για να βγάζουμε συμπεράσματα. Χαρά μας να βλέπουμε απαντήσεις και θέσεις σε διάφορα που μας απασχολούν. Το πως θα οδηγηθούν οι θέσεις μας σε κάποιους ειδήμονες,
εγώ δεν ασχολούμαι.
Ειδήμων για αυτά που γράφω είναι ο εαυτός μου και δέχομαι παρατηρήσεις
και αν αντιληφθώ πως έσφαλα το παραδέχομαι. Το θέμα είναι η ανταλλαγή των γνώσεων που μας χωρηγούνται άνωθεν και η χρήση τους έτσι, ώστε να υπάρχει κοινή ωφέλεια.

Parsifal
16-12-2008, 03:56
Εγώ προσωπικά δέχομαι τον πηγαίο ενθουσιασμό σας και τη φιλότιμη προσπάθειά σας να αποτυπώσετε, οργανώσετε και διαδόσετε τις ιδέες σας και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι δε ζητάτε πνευματικά δικαιώματα, πέραν βεβαίως μιας αυτονόητης αναφοράς στο έργο σας από κάποιον που θα ενσκύψει σε αυτό και θα του δώσει ίσως μια απροσδόκητη τροπή.
Ζούμε όμως σε μια κοινωνία ανθρώπων και αν κάτι είναι αυτό που δίδαξε ο μεταμοντερνισμός, όχι ως συμπαγές ρεύμα σκέψης για την άρθρωση μιας νέας πρότασης πολιτισμού, αλλά ως ένα σύνολο ανεξάρτητων μεταξύ τους κριτικών του μοντερνισμού, κοινώς της αστικής κοινωνίας και των θεσμών της (ακαδημαϊκή γνώση, θρησκεία του κράτους, κρατική παιδεία κτλ.), είναι ότι η αντικειμενικότητα ως σημαία κάθε πολεμικής και ρητορικής περί μίας και μόνο πραγματικής αλήθειας είναι ένα κατασκεύασμα του μοντερνισμού, της αστικής κουλτούρας που στηρίζεται στη βιομηχανία, άρα στην τεχνολογία, άρα στην επιστήμη. Και εφόσον η επιστήμη προσπορίζει αντικειμενικότητα μόνο στα δεδομένα που εντοπίζονται εν χώρο και χρόνο και με την κατάλληλη μέθοδο μπορούν να αναπαραχθούν, τότε και η αστική κουλτούρα θα κάνει το ίδιο, μιας και βγάζει τα λεφτά της από αυτόν τον τρόπο σκέψης!
Αναδύεται, λοιπόν, η ρητορική έναντι της αλήθειας, που σε σύγχρονη γλώσσα είναι το marketing και η διαφήμιση. Αν ξαναγυρίσουμε στη διαλεκτική φύση της φιλοσοφικής γνώσης και κάθε γνώσης συμφωνα με το μεταμοντερνισμό, όλα είναι διαπραγματεύσιμα ανά πάσα στιγμή (βλέπε την περίπτωση της Βιστωνίδας, όπου δεν ξέρουμε αν είναι λιμνάζοντα νερά, λίμνη ή λιμνοθάλασσα, κάτι που αποφάσισε εν προκειμένω το δικαστήριο, ο νόμος και όχι γνώσεις από τη γεωγραφία, γεολογία κτλ! Τα πάντα είναι διαπραγματεύσιμα, ακόμα και ένα λιμνοθαλασσολιμνάζον ύδωρ!) τότε αμέσως αμέσως τον πρώτο λόγο δεν αποκτά το περιεχόμενο που λες αλλά η στρατηγική παρουσίασής του. Αυτό δεν αποτελεί εδώ μια σοφιστική αποστροφή του λόγου, μιας και η στρατηγική σου, σε ποιους θα απευθυνθείς και σε τι σχήματα λόγου θα ενχύσεις το υλικό/περιεχόμενό σου αμέσως αμέσως προσδιορίζει τόσο το περιεχόμενο, μιας και καθε κοινοτητα ανθρωπων εχει αγαπημένα θεματα η αναφορά σου σε μια απο αυτές άμεσα έχει αντίκτυπο στο θέμα σου αν υποθέσουμε εύλογα ότι θες να ενδιαφερθούν για σένα.
Ένα ιστορικό παράδειγμα για το πώς έφυγε "άκλαυτη" γνώση που ήταν μάλιστα, εκ των υστέρων, σημαντική για την επιστημονική κοινότητα ειναι η περίπτωση του D' Alembert. Ήταν ο πρώτος μαθηματικός που διατύπωσε την κυματική εξίσωση που μετά την ταύτιση της κυματικής διάδοσης με τον τρόπο διάδοσης των πεδίων δυνάμεων στη φύση (Maxwell) βρίσκεται στη βάση όλης της φυσικής, από την κβαντική μηχανική μέχρι τη γενική θεωρία της σχετικότητας και την κοσμολογία. Ατυχώς για τον D' Alambert (ήταν ένας από τους στενούς συνεργάτες του Ντιντρό για τη δημιουργία της Εγκυκλοπαιδείας) έγραφε με πολύ στρυφνό μαθηματικό συμβολισμό που καταλάβαινε ο ίδιος και ελάχιστοι φίλοι του. Έτσι το έργο του στην κυματική έμεινε στο περιθώριο ενώ, και ευτυχώς για την επιστήμη, η κυματική θεωρία του Fresnel με τον πιο ελκυστικό και διάσημο μαθηματικό συμβολισμό του Leibniz (τα γνωστα dx, dy, dx/dt το ολοκλήρωμα κτλ) κέρδισε την επιστημονική κοινότητα και αποτέλεσε το έργο πάνω στο οποίο ο Μάξγουελ έγγραψε τις περίφημες εξισώσεις του για το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο και όπως ανεφέρθηκε παραπάνω έβαλε τα κύματα στο κέντρο κάθε δυναμικής (θεωρία που περιγράφει δυνάμεις) κάνοντας έτσι την κυματική εξίσωση την πιο πολύτιμη εξίσωση της φυσικής του 20ου και 21ου αιώνα! Σχετικά αργότερα, στα μέσα του 20ου αιώνα οι ιστορικοι των μαθηματικών ξαναβρήκαν το έργο του D' Alambert στα κύματα (18ος αιώνας). Και ήταν άξια η ιδέα του και δεν αποτέλεσε καθαυτή καμία επιρροή στην επιστημονική κοινότητα αν ευτυχώς δεν ξανα-ανακαλύπτονταν από κάποιον άλλο εφυιή γάλλο μαθηματικό, όπως ο Fresnel.
Πολλές φορές γράφουμε κάτι όπως το καταλαβαίνουμε εμείς, άντε και οι στενοί μας φίλοι που μας ξέρουν χρόνια. Αυτό δε σημαίνει ότι θα μας καταλάβουν και οι άλλοι, ανεξάρτητα αν λέμε κατι σημαντικό ή όχι. Γι αυτό σας προτείνω να μην υποτιμάτε την επίσημη οδό προς τη γνώση. Λειτουργεί ως "καθιερωτικός" μηχανισμός, αναγκαίος σε μια κοινωνία που δε θέλει να κατακερματιστεί σε ένα σύνολο προσωπικών φωνών. Τότε δε θα μπορούσε ποτέ να γραφτεί και η ιστορία!
Κάποιος που καταδύεται στον επίσημο ακαδημαϊκό κόσμο κάνει ένα ταξίδι από το απλώς προσωπικό στο συλλογικό και είναι ένα ταξίδι με κέρδος την κατανόηση για το πώς γράφεται η μοίρα του ανθρώπου από τότε που σχημάτισε τις πρώτες κοινωνίες.
Επιπλέον, εφόσον μιλάτε για σχέση ψυχής και σώματος, μια καλή αρχή για να αρθρώσετε τη σκέψη σας θα ήταν να ασχοληθείται με την απαρχή αυτού του προβλήματος στην επίσημη φιλοσοφία που είναι το πρόβλημα του δυϊσμού ψυχής και σώματος που διατύπωσε ο Καρτέσιος. Όλη η σύγχρονη γνωσιοθεωρία και γνωστική ψυχολογία μαζί με την Α.Ι. προσπαθούν να επιχειρηματολογήσουν για τις απόψεις τους με backround αυτό το debate. Αν υπάρχει ψυχή και σώμα ή μόνο σώμα ή μόνο ψυχή (αυτό είναι ένα γνωστό σκεπτικιστικό πρόβλημα που ονομάζεται "ο δαίμονας του Καρτέσιου" ή παλιότερα στην κινέζικη φιλοσοφία ως με ποια κριτήρια μπορεί να πει καποιος ότι είναι μια πεταλούδα που ονειρεύεται ότι ειναι άνθρωπος ή άνθρωπος που ονειρεύεται πως είναι πεταλούδα). Μάλιστα για τη δυνατότητα ύπαρξης της strong A.I. (ότι η συνείδηση υπάγεται πλήρως στην ύλη) ώστε να μπορέσουμε να παράγουμε νοήμονα ζωή με βάση το πυρίτιο (το υλικό των κεντρικών επεξεργαστών) αντί για τον άνθρακα (άνθρωπος) πρέπει να αποδειχτεί η ανυπαρξία ψυχής. Μπορείτε να μπείτε σε αυτό το debate χαλαρά. Επίσης μπορείτε να δείτε τη Φαινομενολογία του Εντμουντ Χούσσερλ, την πρώτη φιλοσοφική προσπάθεια θεωρητικής περιγραφής της συνείδησης πολύ πριν τις γνωστικές επιστήμες που αναδύθηκαν μετά το 60. Το έργο του άσκησε θεμελιώδη επιρροή στην ανάδυση των σημαντικότερων ρευμάτων του 20ου αιώνα όπως υπαρξισμός, χαϊντεγγεριανή σκέψη, ψυχολογία της αντιληψης, γνωστική ψυχολογία, ιντουσιονιστική λογική (μια αντιπρόταση στην κλασική λογική), λογικό εμπειρισμό (το απώγειο της φιλοσοφίας της επιστήμης της αναλυτικής παράδοσης μετά τον Καντ) κτλ. Αυτά τα δύο σημεία πιστεύω θα ήταν τα ιδανικά για να ξεκινήσετε αν θέλετε. Επίσης μην παραλείψετε το Franz Brentano τον πατέρα της σύγχρονης ψυχολογίας της αντίληψης που επηρέασε και τον Χούσσερλ (Husserl).
Όσον αφορά εμένα, είμαι φυσικός και στο μεταπτυχιακό μου εξειδικεύτηκα στη φιλοσοφία της φυσικής (εννοιολογικά προβλήματα της κβαντικής μηχανικής). Αν κάνω διδακτορικό αυτό θα γίνει σίγουρα αφού πρώτα μπω στον στρατό!

ΕΚΑΤΗΡΑ
16-12-2008, 10:23
......ΕΙΜΑΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ,,,,,<ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ> φυσικος και εγω ,,,..... ΕΓΩ ΒΕΒΑΙΑ ΔΥΟ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ,,,ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ,,,,,ΣΑΝ ΦΥΣΙΚΟς ΜΑΛΙΣΤΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕς ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙς ΚΑΙ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΟΙΞΑΜΕ ΜΕ ΤΟ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ wallbroker ΚΑΙ ΜΠΟΥΚΑΛΑΣ
ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ Γενικα<ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ......
ΘΕΜΑΤΑ:

-<περι πολοσεως>
-<ΤΕΙΧΟΣ>
-<ΕΠΙΤΑΧΥΝΤΕς>
-<Η ΖΩΗ ΜΕΣ ΤΗΝ ΜΠΟΥΚΑΛΑ>

..... για τα οποια ειχαμε την ιδεα να προσκαλεσουμε και καποιους φορεις αλλα και προσωπα σε <<γευμα ιδεων>> (κοιτα στα Γενικα)..να συμμετασχουν στη συζητηση που ανοιγουμε στην παρουσα πλατφορμα ,,,αλλα απο οτι φαινεται προς παρον κανεις απο τους καλεσμενους μας δεν μπηκε στο κοπο να καταθεσει αποψη η επικριση ,,,ισως γιατι αγνοησαν το <γευμα >μας, η ισως γιατι τους φανηκε λιγο βαρυ ..και παραλογισμενο ισως ,,και εφυγαν αρον αρον ...η δεν ηρθαν καν στο
<<γευμα >>....σε καλουμε λοιπον και εσενα ..λογω ειδικων γνωσεων που κατεχεις ισως καταλαβεις που το παμε ...ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΑΜΕ ΚΑΠΟΥ... ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ .....ΣΤΟ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΜΕ ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΖΗΜΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΣΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΤΑ ΤΕΧΝΗΤΑ ΠΟΛΩΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ......ελπιζω να καταδεκτεις το γευμα μας ..και να εμπλουτισεις το τραπεζι της συζητησης με τις πολυτιμες ειδικες και ακαδημαικες γνωσεις σου ,,,,,,,,,