PDA

Επιστροφή στο Forum : Μαθηματικό ταλέντο



otinane²
08-09-2008, 14:41
πιστεύετε ότι στα μαθηματικά και γενικότερα στις θετικές επιστήμες υπάρχει ταλέντο ή απλά το ταλέντο είναι η τάση να σου αρέσουν?Λέτε καλλιεργείται η είναι έμφυτο,για ρίχτε γνώμες

Krotalias
08-09-2008, 15:55
Για να σου αρέσουν τα μαθηματικά πρέπει να έχεις και ένα ταλέντο σε αυτά αλλά αν μείνεις μόνο σαε αυτίο τότε την έκατσες..θέλει πολύ δουλειά για να πας μπροστά και να καταφέρεις πράγματα..!Τα μαθηματικά είναι ένα πεδίο με άπειρα πράγματα που είναι αδύνατο να κατέχεις έστω και λίγα απ'αυτά χωρίς δουλειά βασιζόμενος μόνο στο ταλέντο(ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ ΕΧΕΙΣ)...

Seline
08-09-2008, 16:02
Δεν πιστεύω στο έμφυτο ταλέντο.

Η ικανότητα κάποιων ανθρώπων να ξεχωρίζουν από τους άλλους θεωρώ πως οφείλεται στην προσπάθειά του-όχι μόνο έτσι όπως την καταλαβαίνουμε αρχικά-αλλά από την τάση του ατόμου να κοπιάζει για να ξεπεράσει το αρχικό του επίπεδο.Έτσι καταφέρνει και ξεπερνά τον εαυτό του συνεχώς,μα αποτέλεσμα να γίνεται αυτό που ονομάζουμε 'αυθεντία'.Είχα διαβάσει και ένα σχετικό άρθρο στο περιοδικό scientific american που αποδείκνυε ακριβώς αυτό.

Krotalias
08-09-2008, 16:09
Δεν πιστεύω στο έμφυτο ταλέντο.

Η ικανότητα κάποιων ανθρώπων να ξεχωρίζουν από τους άλλους θεωρώ πως οφείλεται στην προσπάθειά του-όχι μόνο έτσι όπως την καταλαβαίνουμε αρχικά-αλλά από την τάση του ατόμου να κοπιάζει για να ξεπεράσει το αρχικό του επίπεδο.Έτσι καταφέρνει και ξεπερνά τον εαυτό του συνεχώς,μα αποτέλεσμα να γίνεται αυτό που ονομάζουμε 'αυθεντία'.Είχα διαβάσει και ένα σχετικό άρθρο στο περιοδικό scientific american που αποδείκνυε ακριβώς αυτό.

Συμφωνώ...άλλωστε δεν χρειάζεται να έχεις ταλέντο για να γίνεις κορυφαίος..άμα προσπαθήσεις μπορείς να φτάσεις εκεί που θες..να γίνεσαι κάθε φορά καλύτερος απ'ότι ήσουν....

otinane²
08-09-2008, 17:56
Συμφωνώ...άλλωστε δεν χρειάζεται να έχεις ταλέντο για να γίνεις κορυφαίος..άμα προσπαθήσεις μπορείς να φτάσεις εκεί που θες..να γίνεσαι κάθε φορά καλύτερος απ'ότι ήσουν....

ναι αλλά δεν είναι και μερικοί που τα πιάνουν πιο γρήγορα?,όπως και στο ποδόσφαιρο τα ταλέντα φαίνονται ,έτσι και στα μαθηματικά υπάρχουν μερικά παιδιά που τα πιάνουν γρηγορότερα(όχι πως δεν τα διαβάζουν) αλλά έχουν κάτι έμφυτο,μήπως αυτό είναι ένα ελάχιστο ταλέντο?

Seline
08-09-2008, 20:07
Όχι δεν τα πιάνουν ποιο εύκολα,απλά ασχολούνται πιο σοβαρά από τους άλλους(σκοπίμως δεν λέω 'περισσότερο') και φροντίζουν να εξελίσουν τον εαυτό τους ενώ δεν αρκούνται σε ένα καλό επίπεδο.

Black Depth
09-09-2008, 00:46
Όχι δεν τα πιάνουν ποιο εύκολα,απλά ασχολούνται πιο σοβαρά από τους άλλους


Συμφωνώ.Όταν θέλει κάποιος να τα καταφέρει σε κάποιο τομέα πρέπει να προσπαθήσει,να ασχοληθεί σοβαρά και θα τα καταφέρει.Αυτό δεν σημαίνει ότι έχει ταλέντο.Και στο ποδόσφαιρο όπως αναφέρθηκε πιο πάνω και γενικά στον αθλητισμό ή στη μουσική πιστεύω ότι σημαντικό είναι να θες να τα καταφέρεις.Οπότε θα βάλεις τα δυνατά σου.Θα κάνεις τη σωστή προπόνηση(στον αθλητισμό)θα κοιμάσαι σωστά κτλ.

Μπορεί πολλές φορές αυτό να είναι και μια δικαιολογία στον εαυτό μας γιατί δεν θέλουμε να μπούμε στη διαδικασία να προσπαθήσουμε.άλλοι λένε πχ για τα μαθηματικά:Δεν μπορώ να τα καταλάβω όσο και αν διαβάζω,δεν μαρέσουν κτλ.Τα ίδια έλεγα εγώ για την χημεία όμως όλα αυτά ήταν απλώς δικαολογίες που έδινα στον εαυτό μου γιατί δεν ήθελα ούτε να ανοίξω το βιβλίο.Αργότερα όμως τη βρήκα στην σχολή μου:-(...Ακόμα και σήμερα ρωτάω έναν φίλο μου που είναι χημικός για ότι δεν θυμάμαι...:sleep:

Trifyllenia
10-09-2008, 00:59
Εγώ διαφωνώ πάντως σε αυτό που λέτε.

Θεωρώ πως κάθε άνθρωπος από την κατασκευή του εξαιτίας της δομής του εγκεφάλου χρησιμοποιεί διαφορετικές περιοχές για να αναπτύσσει τα δικά του "ταλέντα" όπως τα λέμε.

Γι'αυτό άλλωστε έχουμε τόνους έρευνας που ερευνούν τη δομή του εγκεφάλου για να δουν πως λειτουργούν μουσικοσυνθέτες, ζωγράφοι, μαθηματικοί αλλά κ γενικότερα πώς δουλεύει ο ανθρώπινος εγκέφαλος.

Για παράδειγμα : Σε τι διαφοροποιείται ένας ζωγράφος από έναν άνθρωπο που δε μπορεί να ζωγραφίσει όμορφα? Απλά στα μαθήματα ζωγραφικής? Don't think so....

Από κει κ έπειτα για να συνεχίσει να υπάρχει η κάθε δεξιοτεχνία και ταλέντο του ανθρώπου πρέπει να το δουλεύει συνέχεια κ να μην το αφήνει να παρακμάζει. Δείτε το σα ένα δώρο που αν το αφήσεις αχρησιμοποίητο στο τέλος σκουριάζει και το χάνεις.

Γι'αυτό και πχ στα μαθηματικά ένα "αργόστροφο" ας το πούμε παιδί μπορεί να γίνει ένας πολύ καλός επιστήμονας με πολύ - πολύ δουλειά και ένα παιδί που θα τα έπιανε πιο γρήγορα να αποδειχτεί τελικά αχάριστο με το όμορφο δώρο του.

Τα είπα πολύ απλοϊκά, απλά ήθελα να δώσω ένα quick reply :blush:

otinane²
10-09-2008, 02:58
βασικά και εγώ αυτό πιστεύω,δεν μπορεί να γίνει ο οποιοσδήποτε Γκάους ή Χίλμπερτ,αυτοί είχαν το ταλέντο που δεν το έχουν οι άλλοι άνθρωποι

Seline
10-09-2008, 09:19
Όχι ο οποιοσδήποτε.Αυτός που θα προσπαθεί εξελισσόμενος.Μπορεί 2 άτομα να κλειστούν σε 1 δωμάτιο 1 ολόκληρη μέρα με ένα βιολί για παράδειγμα.Να προσπαθούν να δημιουργήσουν μελωδία τον ίδιο αριθμό ωρών.Ο ένας όμως θα τα έχει καταφέρει καλύτερα ή πολύ καλύτερα.Αυτό γιατί όταν προσπαθεί,ακόμα και λάθος να κάνει δεν ξεκινά πάλι από το μηδέν.Κάθε λάθος δεν το κάνει ξανά και ξανά,με αποτέλεσμα να υπάρχει αυτό που ονομάζουμε 'πρόοδος'.Γι αυτό άλλωστε έχουμε και τους αυτοδίδακτος που μπορεί να δημιουργούν την εντύπωση μακροχρόνιων σπουδών και άλλους που μπορεί να έχουν κάνει τις σπουδές αυτές και να είναι κάτι λιγότερο από μέτριοι.

elrond1
10-09-2008, 11:02
Το ταλέντο είναι έμφυτο κληρονομικό χάρισμα και απο άνθρωπο σε άνθρωπο διαφέρει.

Εμένα μου αρέσει η ζωγραφική παρόλα αυτά όσο πρόοδο και να κάνω δεν μπορώ να φτάσω τον φίλο μου ο οποίος χωρίς να έχει ασχοληθεί (όπως εγώ) μπορεί να καταφέρει πολλά ωραία πράγματα στον καμβά σε λιγότερο χρόνο και με απλούστατους χειρισμούς, είναι αυτό που λένε "πιάνει το χέρι του", ακόμη και αν προσπαθούσα να τον φτάσω, αυτός πάντα θα έχει το πλεονέκτημα και θα είναι ένα βήμα μπροστά απο εμένα.
Δεν είναι λοιπόν όλα τα πράγματα για όλους τους ανθρώπους κάθε ένας μπορεί να δώσει αυτό που πραγματικά μπορεί στο μέτρο που μπορεί και τίποτα παραπάνω.:-)

mauroprovatos
15-09-2008, 22:17
Τα μαθηματικα ειναι η ασκηση και η εξασκηση της λογικης, αναπτυσσονται ασυμπτωτικα μεχρι καποιο οριο θα ελεγα..

Day_Dreamer
26-10-2008, 09:45
δεν διαβασα ολες τις απαντησεις του θεματος αλλα ειδα μια που ελεγε πως μερικα παιδια δεν τα πιανουν πιο γρηγορα και απλα ασχολουντε πιο σοβαρα...
Αν ειναι ετσι τοτε πως γινετε μια κοπελα (συμμαθητρια μου) που σκοτωνετε στο διαβασμα, κραταει σημειωσεις συνεχεια και γενικα στα μαθηματικα, οπως και στα αλλα μαθηματα δινει πολυ προσοχη να εχει 16 στο τελικο μεσο όρο και εγω που δεν σημειωνω ποτε και τιποτα και κανω τις ασκησεις (οποτε εχω ορεξη...:baby: ) ενα διαλλημα πριν να εχω 19? :/

columbus
26-10-2008, 10:25
Νομιζω πως σιγουρα ενα παιδι δειχνει απο το δημοτικο ακομα την κλιση του η το ταλεντο του για τα μαθηματικα.Υπαρχουν παιδια που "τα παιρνουν"και παιδια που οτι και να κανουν δεν μπορουν να καταλαβουν ουτε τα απλα.Δεν ειναι τυχαιο οταν λεγεται οτι καποιος ειναι αδυνατος στα μαθηματικα.
Και ναι,τα μαθηματικα θελουν σκληρη δουλεια αλλα σιγουρα υπαρχει και μια εμφυτη κλιση.

giannisg
26-10-2008, 16:06
Πολύ ενδιαφέρον thread! Κατα την άποψή μου, το "ταλέντο" στα μαθηματικά δεν είναι έμφυτο. Ίσα ίσα. Η φύση αυτού του επιστημoνικού κλάδου είναι τέτοια, που για κάποιους μπορεί η επιστήμη αυτή να είναι αφάνταστα βαρετή και ανιαρή και για άλλους απίστευτα ενδιαφέρουσα! Επομένως, θα έπρεπε μάλλον να ασχολούμαστε πιο πολύ με το πόσο μεγάλη προσπάθεια θέλει να καταβάλει ο καθένας για να αφομοιώσει τα μαθηματικά μοντέλα που θέλει (που πραγματικά είναι ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ πολλά) παρα με το πόσο μεγάλη ικανότητα έχει για να τα καταλάβει. Αλλά σε αυτό υπάρχει και μια εξαίρεση. Δυνητικά, ο καθένας θα μπορούσε να ασχοληθεί με τα μαθηματικά. Αλλά, τα αν θα μπορούσε να διακριθεί σε αυτά, είναι ένα τελείως άλλο θέμα. Οι "μεγάλοι" του χώρου των μαθηματικών, έιχαν αυτό το κάτι παραπάνω από τον μέσο κοινό θνητό!! Πχ, ο Γκαους (που έχει ασχοληθεί από τη στατιστική μέχρι και τον απειροστικό λογισμό) όταν ήταν 7 χρονών, βρήκε έναν πολύ έξυπνο τρόπο να αθροίζει ακολουθίες αριθμών οσωνδήποτε διαδοχικών στοιχείων στο σύνολο των ακεραίων. Όχι και πολύ κλασσική συμπεριφορά 7 χρονου, σωστά;;
Επομένως, μάλλον και σε αυτό, ισχύει ότι ισχύει γενικότερα σε οτιδήποτε άλλο. Αν προσπαθείς για κάτι, μπορεί να γίνεις καλός. Αλλά, για να γίνεις σπουδαίος, χρειάζεται και κάτι λίγο παραπάνω από πολύ προσπάθεια. Χρειάζεται έναν εναλλακτικό τρόπο σκέψης..

columbus
26-10-2008, 23:51
Αν ο 7χρονος δεν ειχε εμφυτη κλιση ε! τοτε σιγουρα ηταν εξωγηινος.

Black Depth
26-10-2008, 23:58
δεν διαβασα ολες τις απαντησεις του θεματος αλλα ειδα μια που ελεγε πως μερικα παιδια δεν τα πιανουν πιο γρηγορα και απλα ασχολουντε πιο σοβαρα...
Αν ειναι ετσι τοτε πως γινετε μια κοπελα (συμμαθητρια μου) που σκοτωνετε στο διαβασμα, κραταει σημειωσεις συνεχεια και γενικα στα μαθηματικα, οπως και στα αλλα μαθηματα δινει πολυ προσοχη να εχει 16 στο τελικο μεσο όρο και εγω που δεν σημειωνω ποτε και τιποτα και κανω τις ασκησεις (οποτε εχω ορεξη...:baby: ) ενα διαλλημα πριν να εχω 19? :/

Δεν ξέρω την συμμαθήτρια σου ούτε και εσένα βέβαια, μερικές υποθέσεις θα κάνω μόνο.
Μπορεί η συμμαθήτρια σου να διαβάζει πάρα πολύ αλλά την ώρα που διαβάζει για παράδειγμα να μην είναι τόσο συγκεντρωμένη.Ή μπορεί το άγχος της για να τα καταφέρει να είναι τέτοιο που να μην την αφήνει να εκφράσει τις πραγματικές τις δυνατότητες και εσύ μπορεί να αφιερώνεις λιγότερο χρόνο αλλά πιο ποιοτικό.Επιπλέον το 16 για μέσο όρο στα μαθηματικά είναι καλός βαθμός γιατί όπως και να το κάνουμε τα μαθηματικά είναι ένα δύσκολο μάθημα.



Εγώ στο σχολείο όπως έγραψα και σε προηγούμενη απάντηση είχα θέμα με την χημεία.Για κάποιο περίεργο λόγο το αντιπαθούσα αυτό το μάθημα.Αργότερα που το βρήκα σε πολλά σημεία στα βιβλία της σχολής μου αναγκάστηκα να προσπαθήσω λίγο να τα κατανοήσω.Ακόμα και σήμερα δεν τα έχω πολύκαταφέρει και αυτό γιατί συνεχίζω και το σνομπάρω και όποτε πάω να ασχοληθώ βαριέμαι αφόρητα.Αν προσπαθούσα σοβαρά όμως πιστεύω δεν θα υπήρχε λόγος να μην τα είχα καταφέρει.

GeorgeTI
31-10-2008, 00:01
Αν δεν κάνω λάθος, οι άνθρωποι γεννιούνται με διάφορα ταλέντα, συνέπεια της γενετικής τους δομής και των πρώιμων ασχολήσεων και επιρροών. Όμως υπάρχουν και άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν τα ταλέντα ή την πρώιμη μόρφωση και ενασχόληση. όμως με αδιάκοπη δουλεια κατάφεραν να φθάσουν ή και να ξεπεράσουν τους ταλαντούχους. Το θέμα πάει συνήθως ώς εξής:

-Ο ταλαντούχος γίνεται υπερόπτης για το ταλέντο του και παύει να το εξασκεί, η ικανότητά του ατροφεί και ο ίδιος αργά ή γρήγορα θα ξεπέσει

-Αν υπάρχει κάποιος καλύτερος, θα προσπαθήσει να τον ξεπεράσει, θα εξασκείται κτλ κτλ.

-Εαν δεν έχει ταλέντο και δεν υπάρχει κάποιος να τον ωθήσει προς τα εκεί, θα εγκαταλείψει την προσπάθεις γρήγορα

-Εαν υπάρχει κάποιος να τον καθοδηγεί, τότε θα προσπαθήσει να βελτιώσει συνεχώς το επίπεδό του (αν και θέλει αρκετή προσπάθεια).